Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Konspekt lekcji/zajęć

Ostatnio komentowane
Mit o Narcyzie można interpretować na wielu różnych poziomach. W najprostszym sensie s...
nikola • 2019-07-20 09:17:22
Bardzo fajne, proste wyprowadzenie wzoru.
Eto Demerzel • 2019-07-15 07:25:47
jest git
jakubas kok • 2019-07-08 10:19:33
przydałyby się jeszcze daty
j • 2019-06-27 15:49:28
wolę określenie niewierzący w boga i objawienia, lub racjonalnie myślący. jest taka p...
bergo • 2019-06-22 15:18:51
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Konspekt lekcji języka polskiego

 

Temat: Słówka piórem notowane, czyli o zasadach pisowni wyrazów z „ó” wymiennym

Czas realizacji: 45 minut

Klasa: V b

Prowadzący: Jan Nowak

 

1. Cel główny – utrwalenie zasad pisowni wyrazów z „ó”.

 

2. Cele operacyjne:

a. uczeń określa, która zasada ortograficzna decyduje o pisownia wskazanego wyrazu,

b. poprawnie zapisuje wyrazy z „ó”,

c. porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej,

d. współpracuje w zespole.

 

3. Metody pracy: rozmowa nauczająca, ćwiczenia praktyczne, praca ze słownikiem.

 

4. Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna.

 

5. Środki dydaktyczne: slajd, słownik ortograficzny, kody QR, tablety.

 

6. Przebieg zajęć

a. Czynności wstępne.

b. Wyświetlenie slajdu prezentującego 10 przedmiotów o nazwach zawierających „ó” wymienne.

c. Zapisanie nazw na tablicy i ustalenie, co łączy wyrazy.

d. Podanie tematu lekcji.

e. Rozdanie słowników ortograficznych – odszukanie i przypomnienie zasad pisowni wyrazów z „ó”.

f. Podział klasy na czteroosobowe grupy, rozdanie tabletów i kodów QR.

g. Instrukcja do zadania: zeskanowanie kodu, odczytanie zaszyfrowanej zagadki-żartu, odgadnięcie wyrazu, dopasowanie odpowiedniej zasady ortograficznej.

h. Prezentacja wyników pracy w grupie przy jednoczesnym zapisywaniu odgadniętych słów na tablicy, przyznanie „plusów” za prawidłowe wykonanie zadania.

i. Zapisanie w zeszycie w porządku alfabetycznym wyrazów z tablicy, odczytanie ich.

j. Informacja zwrotna dotycząca zrozumienia przez uczniów prezentowanych treści – światła, klamerki z imionami.

 

7. Uwagi dotyczące zajęć: ……………………………………………

Polecamy również:

  • Konspekt pracy licencjackiej - przykład, wzór

    Joanna Nowaczyk Konspekt pracy licencjackiej Tytuł: Postrzeganie przez uczniów gimnazjum problemu niepełnosprawności oraz osób niepełnosprawnych Więcej »

  • Konspekt rozprawki

    Konspekt rozprawki   Temat: Tęsknota – siła niszcząca czy budująca ludzkie życie? Rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, odwołując się do fragmentu „Lalki”, całej powieści Bolesława Prusa oraz wybranego tekstu kultury. Więcej »

Komentarze (0)
5 + 5 =
echo $this->Html->script('core.min'); echo $this->Html->script('blockadblock.js'); echo $this->Html->script('fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->css('/js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->script('jnice/jquery.jNice', array('async' => 'async')); echo $this->Html->css('/js/jnice/jNice.min');