Jak napisać reklamę - co to jest, definicja

Co to jest reklama – definicja

Reklama jest tekstem o charakterze perswazyjnym. Jej celem jest przekonanie odbiorcy do podjęcia konkretnego działania – zakupu towaru lub usługi. Jako taka pełni zasadniczo dwie funkcje – informującą (uświadamia istnienie danego produktu i przedstawia informacje na jego temat) oraz nakłaniającą (przekonuje do konieczności wejścia w jego posiadanie).

Cechy i zasady tworzenia

Przed przystąpieniem do pracy warto zastanowić się, do kogo ma być skierowana reklama – czy będzie to odbiorca masowy, czy wąska grupa społeczna, zawodowa, wiekowa. Od tej decyzji zależeć będzie bowiem język reklamy i zastosowane środki perswazji. Np. w tekście adresowanym do młodzieży będzie można użyć sformułowań potocznych, a reklama skierowana do informatyków posługiwać się będzie profesjonalizmami.

W tekście reklamy należy uwzględnić:

- informacje o produkcie, z których podstawową jest jego nazwa;

- zalety produktu – te jego cechy, które czynią go wyjątkowym na tle podobnych oferowanych na rynku,

- slogan reklamowy, czyli sentencję kojarząca reklamę z produktem – krótkie, łatwo zapadające w pamięć, błyskotliwe hasło,

- słownictwo o charakterze perswazyjnym,

- odwołania

Polecamy również:

Komentarze (1)
Wynik działania 3 + 3 =
Bartek
2020-10-18 12:38:41
Dobre
Ostatnio komentowane
amongus
• 2022-05-24 21:03:12
Punkt 3. Nie jest to prawda. Modlitwa w INTENCJACH Ojca Świętego. To znaczy, że modlimy...
• 2022-05-24 15:08:48
Xd
• 2022-05-24 12:29:43
vhyrgyuuo
• 2022-05-24 10:59:00