Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Jak napisać reklamę - co to jest, definicja

Ostatnio komentowane
ffewqfqwefwefweqfweq
2341 2314231 • 2019-04-18 05:38:56
karol jest najlepszy
KAROL • 2019-04-15 11:54:08
Ciekawe
Roster • 2019-04-14 13:56:04
Chyba autorowi kontrkultura pomyliła się z kulturą alternatywną. Polecam się doinform...
K2376 • 2019-04-13 13:14:03
szkoda, że nie ma nic na temat ''Tędy i owędy''. :(
młoda_polonistka • 2019-04-13 13:09:56
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Co to jest reklama – definicja

Reklama jest tekstem o charakterze perswazyjnym. Jej celem jest przekonanie odbiorcy do podjęcia konkretnego działania – zakupu towaru lub usługi. Jako taka pełni zasadniczo dwie funkcje – informującą (uświadamia istnienie danego produktu i przedstawia informacje na jego temat) oraz nakłaniającą (przekonuje do konieczności wejścia w jego posiadanie).

Cechy i zasady tworzenia

Przed przystąpieniem do pracy warto zastanowić się, do kogo ma być skierowana reklama – czy będzie to odbiorca masowy, czy wąska grupa społeczna, zawodowa, wiekowa. Od tej decyzji zależeć będzie bowiem język reklamy i zastosowane środki perswazji. Np. w tekście adresowanym do młodzieży będzie można użyć sformułowań potocznych, a reklama skierowana do informatyków posługiwać się będzie profesjonalizmami.

W tekście reklamy należy uwzględnić:

- informacje o produkcie, z których podstawową jest jego nazwa;

- zalety produktu – te jego cechy, które czynią go wyjątkowym na tle podobnych oferowanych na rynku,

- slogan reklamowy, czyli sentencję kojarząca reklamę z produktem – krótkie, łatwo zapadające w pamięć, błyskotliwe hasło,

- słownictwo o charakterze perswazyjnym,

- odwołania

Polecamy również:

Komentarze (0)
2 + 3 =