Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Jak napisać reklamę - co to jest, definicja

Ostatnio komentowane
No elo
Elo • 2019-10-16 18:14:00
nie fajne
wertyuiop[] • 2019-10-16 16:41:14
Podobno pan Erwin oprócz żony miał wiele związków nieformalnych z innymi kobietami. R...
Marcin • 2019-10-16 12:12:31
Podobno Alessandro Volta był bardzo pobożny. Codziennie uczęszczał na Mszę Świętą...
Marcin • 2019-10-16 12:06:53
Za to bombardowanie zakładów chemicznych w czasie agresji NATO na Serbię w 1999r. jest ...
Marcin • 2019-10-16 11:38:26
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Co to jest reklama – definicja

Reklama jest tekstem o charakterze perswazyjnym. Jej celem jest przekonanie odbiorcy do podjęcia konkretnego działania – zakupu towaru lub usługi. Jako taka pełni zasadniczo dwie funkcje – informującą (uświadamia istnienie danego produktu i przedstawia informacje na jego temat) oraz nakłaniającą (przekonuje do konieczności wejścia w jego posiadanie).

Cechy i zasady tworzenia

Przed przystąpieniem do pracy warto zastanowić się, do kogo ma być skierowana reklama – czy będzie to odbiorca masowy, czy wąska grupa społeczna, zawodowa, wiekowa. Od tej decyzji zależeć będzie bowiem język reklamy i zastosowane środki perswazji. Np. w tekście adresowanym do młodzieży będzie można użyć sformułowań potocznych, a reklama skierowana do informatyków posługiwać się będzie profesjonalizmami.

W tekście reklamy należy uwzględnić:

- informacje o produkcie, z których podstawową jest jego nazwa;

- zalety produktu – te jego cechy, które czynią go wyjątkowym na tle podobnych oferowanych na rynku,

- slogan reklamowy, czyli sentencję kojarząca reklamę z produktem – krótkie, łatwo zapadające w pamięć, błyskotliwe hasło,

- słownictwo o charakterze perswazyjnym,

- odwołania

Polecamy również:

Komentarze (0)
3 + 1 =