Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Jak napisać reklamę - co to jest, definicja

Co to jest reklama – definicja

Reklama jest tekstem o charakterze perswazyjnym. Jej celem jest przekonanie odbiorcy do podjęcia konkretnego działania – zakupu towaru lub usługi. Jako taka pełni zasadniczo dwie funkcje – informującą (uświadamia istnienie danego produktu i przedstawia informacje na jego temat) oraz nakłaniającą (przekonuje do konieczności wejścia w jego posiadanie).

Cechy i zasady tworzenia

Przed przystąpieniem do pracy warto zastanowić się, do kogo ma być skierowana reklama – czy będzie to odbiorca masowy, czy wąska grupa społeczna, zawodowa, wiekowa. Od tej decyzji zależeć będzie bowiem język reklamy i zastosowane środki perswazji. Np. w tekście adresowanym do młodzieży będzie można użyć sformułowań potocznych, a reklama skierowana do informatyków posługiwać się będzie profesjonalizmami.

W tekście reklamy należy uwzględnić:

- informacje o produkcie, z których podstawową jest jego nazwa;

- zalety produktu – te jego cechy, które czynią go wyjątkowym na tle podobnych oferowanych na rynku,

- slogan reklamowy, czyli sentencję kojarząca reklamę z produktem – krótkie, łatwo zapadające w pamięć, błyskotliwe hasło,

- słownictwo o charakterze perswazyjnym,

- odwołania

Zobacz również

Losowe zadania

Komentarze (0)
Wynik działania 1 + 3 =
Ostatnio komentowane
Spoczko :) ku**a [email protected]#&!
A co cię to obchodzi?! • 2020-04-02 17:33:47
l
k • 2020-04-02 14:25:43
XD
ktoś napewno • 2020-04-02 14:17:54
ok
adfghjk • 2020-04-02 12:00:50
Lubicie mnie chociaż tutaj?
Dis • 2020-04-01 18:53:24