Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Świat

Ostatnio komentowane
Naprawdę swietne wytłumaczenie o co chodzi z energia kinetyczna wzgledem ukladu odniesie...
Tom02 • 2018-08-18 20:49:41
Uwaga czytelniku! Tomek przyszedł na świat sto lat później.
Zaraza • 2018-08-18 11:27:47
"Jezu Chry..."! Dawno już nie czytałem tak czerwonego, komuszego, wypaczonego opracowani...
Otwórz oczy • 2018-08-15 18:21:31
Według mnie bardzo przydatne dzięki temu tekstowi mniej więcej zrozumiałam jak dział...
Emilia • 2018-07-26 20:05:25
@Hasher To zależy już od tłumacza przekładu(Pisma zostały napisane w kilku językach ...
Hgfhfg • 2018-07-09 11:34:37
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Pismo Święte rozpoczyna się zdaniem:

Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię. (Rdz 1,1)

Stwórcą świata jest zatem sam Bóg, a opis stworzenia znajduje się w pierwszej księdze Starego Testamentu, czyli Księdze Rodzaju. Kościół nie neguje jednakże poszukiwań naukowych i licznych badań, które podejmowane były przez człowieka na przestrzeni wieków. Uważa wręcz, że wszelkie odkrycia dotyczące wieku wszechświata, wymiarów czy powstawania form żywych odsłaniają przed ludzkością wielkość Stwórcy, czyli Boga i skłaniają do głębszego podziwu dla Jego dzieła.

Kościół nie tylko nie neguje pytań o początek świata, ale głosi, że te poszukiwania odpowiedzi są właściwe człowiekowi. Z drugiej jednak strony, choć rozum ludzki jest zdolny do znalezienia odpowiedzi na pytanie o początki świata, to poznanie pewne, bezbłędne, jest możliwe tylko przez wiarę:

Przez wiarę poznajemy, że słowem Boga światy zostały tak stworzone, iż to, co widzimy, powstało nie z rzeczy widzialnych. (Hbr 11, 3)

Należy pamiętać, że stworzenie świata jest dziełem całej Trójcy Świętej, a nie tylko Boga Ojca. Bóg Ojciec stworzył świat przez odwieczne Słowo, czyli swojego Syna:

W Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach,

Polecamy również:

  • Świat duchowy

    Wyznanie wiary nicejsko-konstantynopolitańskie rozpoczyna się słowami: Wierzę w jednego Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych... Owe rzeczy niewidzialne to właśnie świat duchowy, różny w swej istocie od świata widzialnego, czyli... Więcej »

  • Apokalipsa - koniec świata

    Wyrażenie „koniec świata” nie jest do końca zgodne z nauką chrześcijańską. W chrześcijaństwie mówi się bowiem o odnowie całego wszechświata, jego przemianie, a nie o końcu. W Piśmie Świętym to odnowienie nazywane jest „nowym niebem i nową ziemią” (2 P 3, 13; Iz 65,17; Iz 66,22; Ap... Więcej »

Komentarze (0)
4 + 5 =