Fizyka współczesna

Całkiem przydatne! ...
Anna Maria-Wesołowska • 2020-01-25 16:25:01
Rodzina (na szczęście) nie jest przystankiem lecz pierwszą naturalną grupą społeczn...
Władysław • 2020-01-25 07:50:20
W ostatnich latach na naszym rynku prasowym pojawiło się wiele kolorowych, pięknie wyda...
Władysław • 2020-01-25 07:46:55
Zhańbiony Mężczyzna Autor: Władysław Pitak Młodzi mężczyźni nie spieszą się d...
Władysław • 2020-01-25 07:42:34
SĄD SĄDEM A ,,SPRAWIEDLIWOŚĆ" TO ZUPEŁNIE INNA SPRAWA CHOĆ WIELU POCZCIWOTOM ZALEŻY...
LESZEK • 2020-01-24 09:05:27

Obszarem zainteresowań fizyki współczesnej są wszystkie dziedziny, w których znajduje zastosowanie mechanika kwantowa. Zaliczyć do nich m.in. należy:

- fizykę atomową, która doprowadziła do poznania struktury atomu oraz procesów emisji i absorpcji promieniowania przez atomy. Umożliwiło to, na podstawie analizy widmowej, określenie rodzajów pierwiastków z jakich zbudowany jest Wszechświat.
- fizykę jądrową, która zajmuje się badaniem struktury i właściwości jąder atomowych. Rozwój tej dziedziny fizyki doprowadził do odkrycia zjawisk promieniotwórczości, oraz procesów rozszczepienia i syntezy jąder atomowych, co umożliwiło budowę reaktorów jądrowych.
- fizykę cząstek elementarnych, której zadaniem jest odkrywanie i badanie najmniejszych składników materii. Głównym celem fizyki cząstek elementarnych jest odtworzenie warunków wczesnych stadiów ewolucji Wszechświata i odpowiedź na pytanie: w jaki sposób on powstał?

Innymi obszarami, którymi zajmują się fizycy XXI wieku są:  fizyka ciała stałego, fizyka cieczy kwantowych, kwantowa teoria pola oraz oddziaływania wysokich energii.

We wszystkich wymienionych dziedzinach przejawia się obecnie największa aktywność badawcza fizyków.