Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Jak napisać konspekt - co to jest, definicja, przykłady

Ostatnio komentowane
Mamy jedną, czy wiele pór roku? Zdanie "wylewy, siewy oraz zbiory odpowiadały współcz...
Gość • 2019-09-15 16:17:10
spoczko bardzo
Marco Polo • 2019-09-15 16:04:28
super
ilka • 2019-09-14 18:20:40
refsd
sd • 2019-09-14 10:11:39
Oskarżony o herezję i... ( brak odwagi u autora?)
hus • 2019-09-13 21:58:10
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Co to jest konspekt – definicja

Konspekt to skrót wypowiedzi pisemnej lub ustnej ujęty w punktach, bardziej szczegółowy niż plan.

 

Cechy i zasady tworzenia

Analizowaną kwestię podzielić należy na szczegółowe zagadnienia, które przedstawia się w kolejnych punktach. Porządkują one wypowiedź i nadają jej konkretny kierunek. Dalsze uszczegółowienie możliwe jest po zastosowaniu podpunktów. Na tym etapie należy posługiwać się zdaniami pojedynczymi, równoważnikami zdań lub hasłami, które rozwinięte zostaną w pracy właściwej. Im krótsze sformułowania, tym przejrzystszy, czytelniejszy jest konspekt.

Dobrze skonstruowany konspekt umożliwia autorowi pracy uporządkowanie wiedzy, ukierunkowanie działań oraz zdefiniowanie ewentualnych braków.

 

Budowa i schemat

1. Podstawowe informacje dotyczące analizowanego problemu (sformułowana teza/hipoteza, określony problem, pytanie badawcze), wykorzystana w pracy literatura, metody badawcze.

2. Kolejno prezentowane treści, np. argumenty, przykłady, wnioski – z zachowaniem porządku warunkującego spójność i logiczny układ wypowiedzi (tematyczny lub przyczynowo-skutkowy).

3. Ewentualne materiały pomocnicze wykorzystane do przygotowania wypowiedzi,

Polecamy również:

  • Konspekt lekcji/zajęć

    Konspekt lekcji języka polskiego   Temat: Słówka piórem notowane, czyli o zasadach pisowni wyrazów z „ó” wymiennym Czas realizacji: 45 minut Klasa: V b Prowadzący: Jan Nowak Więcej »

  • Konspekt pracy licencjackiej - przykład, wzór

    Joanna Nowaczyk Konspekt pracy licencjackiej Tytuł: Postrzeganie przez uczniów gimnazjum problemu niepełnosprawności oraz osób niepełnosprawnych Więcej »

  • Konspekt rozprawki

    Konspekt rozprawki   Temat: Tęsknota – siła niszcząca czy budująca ludzkie życie? Rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, odwołując się do fragmentu „Lalki”, całej powieści Bolesława Prusa oraz wybranego tekstu kultury. Więcej »

Komentarze (0)
2 + 3 =