Regulamin pracowni komputerowej, wycieczki szkolnej, konkursu

Regulamin pracowni komputerowej Szkoły Podstawowej nr 1 w Klikach

 

Podstawa prawna: § 26 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach  (Dz.U. z 2003 r. nr 6, poz. 69 ze zm.)


1. Sprzętem i oprogramowaniem zarządza nauczyciel informatyki.

2. Do pracowni uczniowie wchodzą wyłącznie pod opieką nauczyciela.

3. Uczniowie pracują na wyznaczonych stanowiskach. Zmiana miejsca możliwa jest wyłącznie za zgodą prowadzącego zajęcia.

4. Korzystający z pracowni zobowiązani są do zachowania porządku oraz przestrzegania zasad BHP.

5. Przed rozpoczęciem zajęć uczeń zobowiązany jest do sprawdzenia stanu sprzętu. O ewentualnych usterkach lub nieprawidłowościach w działaniu oprogramowania należy bezzwłocznie poinformować nauczyciela.

6. W trakcie lekcji:

a. niedozwolone jest samowolne konfigurowanie urządzeń,

b. zabrania się podłączania własnych urządzeń (słuchawek, dysków zewnętrznych, myszek itp.) bez zgody nauczyciela,

c. należy korzystać z kont przydzielonych przez administratora,

d. korzystanie z Internetu możliwe jest tylko w zakresie realizacji tematu zajęć,

e. dane należy zapisywać we własnym folderze systemowym,

f. nie wolno prowadzić głośnych rozmów.

7. Po zakończeniu lekcji użytkownik ma obowiązek wylogować się z systemu, wyłączyć sprzęt i uporządkować stanowisko.

8. W razie iskrzenia, zauważenia dymu, wyczucia swędu spalenizny lub spostrzeżenia innych oznak mogących sygnalizować zwarcie w instalacji oraz pożar, należy natychmiast powiadomić nauczyciela.

 

Obowiązuje od 01.09.2010 r.

Regulamin zatwierdził (podpis dyrektora szkoły)

 

 

 ***********************************

 

 

Regulamin konkursu fotograficznego ph. „Wiosenne przebudzenia”

 

1. Organizator

Organizatorem konkursu jest Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 1 w Klikach. Nauczyciele odpowiedzialni –  Jan Nowak, Maria Kowalska.

2. Uczestnicy

Udział w konkursie może wziąć każdy uczeń szkoły.

3. Cele konkursu:

a. rozwijanie artystycznej wyobraźni uczniów,

b. rozpowszechnianie idei fotografowania jako formy spędzania wolnego czasu,

c. zachęcanie do rywalizacji zgodnie z zasadami fair play.

4. Komisja konkursowa

Członkami komisji konkursowej są dyrektor szkoły, nauczyciel zajęć artystycznych, przewodniczący SU.

5. Przedmiot pracy

Każdy uczeń może przedstawić jedno zdjęcie tematycznie związane z tytułem konkursu. Na fotografii nie może być utrwalony wizerunek człowieka. Technika wykonania jest dowolna. Wykonane zdjęcia można przekazywać w formie wydruku lub pliku.

6. Przebieg i terminy:

a. przygotowanie prac konkursowych – do 10 kwietnia,

b. przekazanie pracy nauczycielom wskazanym w punkcie 1. – do 11 kwietnia,

c. wydruk prac i przekazanie ich członkom komisji konkursowej – 12 kwietnia,

d. obrady komisji, wyłonienie zwycięzców – 15 kwietnia,

e. ogłoszenie wyników i wręczenie nagród – 17 kwietnia.

7. Kryteria oceny prac

Oceniając fotografie, członkowie komisji konkursowej wezmą pod uwagę wartość merytoryczną prac, walory artystyczne oraz jakość techniczną i poziom estetyczny zdjęć.

8. Nagrody

Fundatorem nagród jest Rada Rodziców. Autorzy trzech zwycięskich prac otrzymają bony podarunkowe do księgarni „Czytadło” w kwocie 100 zł, 70 zł i 50 zł.

9. Postanowienia końcowe

a. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na opublikowanie pracy na gazetce ściennej oraz internetowej stronie szkoły.

b. W razie pytań należy zwrócić się do nauczycieli wskazanych w punkcie 1. niniejszego regulaminu.

 

Zatwierdził (podpis dyrektora szkoły) dnia (data)

 

 

  ***********************************

 

 

Regulamin jednodniowej wycieczki szkolnej

Szkoły Podstawowej nr 1 w Klikach

 

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 roku w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz.U. z 1997 r., Nr 57, poz. 358)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. z 2001 r., Nr 135, poz. 1516)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 roku w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. z 1997 r., Nr 12, poz. 67 z późniejszymi zmianami)

 

1. Warunki uczestnictwa

Udział w wycieczce możliwy jest za pisemną zgodą rodziców/prawnych opiekunów ucznia. Opłaty należy uiścić w terminie wskazanym przez organizatora.

2. Obowiązki organizatora/kierownika:

a. opracowanie programu wycieczki, przedstawienie go uczestnikom i ich rodzicom/prawnym opiekunom,

b. zapoznanie ww. z regulaminem wycieczki oraz zasadami bhp,

c. złożenie wniosku na policję z prośbą o sprawdzenie stanu technicznego autokaru w dniu rozpoczęcia wycieczki,

d. przygotowanie dokumentacji, dokonanie rozliczenia i sporządzenie sprawozdania z wycieczki,

e. dokonanie przydziału zadań opiekunom i uczestnikom.

3. Obowiązki opiekunów:

a. sprawowanie opieki nad uczestnikami wycieczki,

b. współpraca z kierownikiem i wykonywanie jego poleceń.

4. Obowiązki rodziców/prawnych opiekunów:

a. odpowiednie przygotowanie dziecka do wyjazdu (zadbanie o odzież, właściwe obuwie, prowiant), zgodnie ze wskazówkami organizatora,

b. przekazanie organizatorowi istotnych informacji dotyczących stanu zdrowia dziecka,

c. wyposażenie dziecka przewlekle chorego w odpowiednie leki,

d. osobiste odebranie ucznia ze szkoły po zakończeniu wycieczki.

5. Obowiązki uczestników:

a. kulturalne zachowanie oraz punktualność,

b. posiadanie legitymacji szkolnej,

c. przestrzeganie zasad bhp,

d. podporządkowanie się poleceniom kierownika oraz opiekunów,

e. informowanie o dostrzeżonych zagrożeniach,

f. przestrzeganie zakazu spożywania alkoholu, palenia papierosów i przyjmowania innych używek,

g. przestrzeganie regulaminów obowiązujących w odwiedzanych obiektach.

6. Kierownik nie odpowiada za sprzęt (telefon, aparat fotograficzny itp.) oraz pieniądze zabrane przez uczniów na wycieczkę.

7. Wobec uczestników, którzy nie przestrzegają regulaminu i zasad przepisów bezpieczeństwa, będą wyciągane konsekwencje zgodnie z WZO.

8. W przypadku naruszenia przez ucznia punktu 5f regulaminu zawiadamia się dyrektora szkoły oraz rodziców/prawnych opiekunów, którzy zobowiązani są do natychmiastowego odebrania dziecka z wycieczki.

9. Za szkody wyrządzone w czasie wycieczki przez ucznia odpowiedzialność finansową ponoszą jego rodzice/prawni opiekunowie.

10. Na wszelkie odstępstwa od wyżej wymienionych punktów regulaminu musi wyrazić zgodę dyrektor szkoły.

11. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają inne przepisy stanowiące prawo.

 

Regulamin zatwierdził dyrektor szkoły (podpis) dnia (data)

 

Polecamy również:

Komentarze (0)
Wynik działania 5 + 3 =
Ostatnio komentowane
• 2025-03-08 02:40:40
cycki lubie
• 2025-03-05 14:35:07
bardzo to działanie łatwe
• 2025-03-03 13:00:02
Jest nad czym myśleć. PEŁEN POZYTYW.
• 2025-03-02 12:32:53
pozdro mika
• 2025-02-24 20:08:01