Regulamin pracowni komputerowej Szkoły Podstawowej nr 1 w Klikach
Podstawa prawna: § 26 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. nr 6, poz. 69 ze zm.)
1. Sprzętem i oprogramowaniem zarządza nauczyciel informatyki.
2. Do pracowni uczniowie wchodzą wyłącznie pod opieką nauczyciela.
3. Uczniowie pracują na wyznaczonych stanowiskach. Zmiana miejsca możliwa jest wyłącznie za zgodą prowadzącego zajęcia.
4. Korzystający z pracowni zobowiązani są do zachowania porządku oraz przestrzegania zasad BHP.
5. Przed rozpoczęciem zajęć uczeń zobowiązany jest do sprawdzenia stanu sprzętu. O ewentualnych usterkach lub nieprawidłowościach w działaniu oprogramowania należy bezzwłocznie poinformować nauczyciela.
6. W trakcie lekcji:
a. niedozwolone jest samowolne konfigurowanie urządzeń,
b. zabrania się podłączania własnych urządzeń (słuchawek, dysków zewnętrznych, myszek itp.) bez zgody nauczyciela,
c. należy korzystać z kont przydzielonych przez administratora,
d. korzystanie z Internetu możliwe jest tylko w zakresie realizacji tematu zajęć,
e. dane należy zapisywać we własnym folderze systemowym,
f. nie wolno prowadzić głośnych rozmów.
7. Po zakończeniu lekcji użytkownik ma obowiązek wylogować się z systemu, wyłączyć sprzęt i uporządkować stanowisko.
8. W razie iskrzenia, zauważenia dymu, wyczucia swędu spalenizny lub spostrzeżenia innych oznak mogących sygnalizować zwarcie w instalacji oraz pożar, należy natychmiast powiadomić nauczyciela.
Obowiązuje od 01.09.2010 r.
Regulamin zatwierdził (podpis dyrektora szkoły)
***********************************
Regulamin konkursu fotograficznego ph. „Wiosenne przebudzenia”
1. Organizator
Organizatorem konkursu jest Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 1 w Klikach. Nauczyciele odpowiedzialni – Jan Nowak, Maria Kowalska.
2. Uczestnicy
Udział w konkursie może wziąć każdy uczeń szkoły.
3. Cele konkursu:
a. rozwijanie artystycznej wyobraźni uczniów,
b. rozpowszechnianie idei fotografowania jako formy spędzania wolnego czasu,
c. zachęcanie do rywalizacji zgodnie z zasadami fair play.
4. Komisja konkursowa
Członkami komisji konkursowej są dyrektor szkoły, nauczyciel zajęć artystycznych, przewodniczący SU.
5. Przedmiot pracy
Każdy uczeń może przedstawić jedno zdjęcie tematycznie związane z tytułem konkursu. Na fotografii nie może być utrwalony wizerunek człowieka. Technika wykonania jest dowolna. Wykonane zdjęcia można przekazywać w formie wydruku lub pliku.
6. Przebieg i terminy:
a. przygotowanie prac konkursowych – do 10 kwietnia,
b. przekazanie pracy nauczycielom wskazanym w punkcie 1. – do 11 kwietnia,
c. wydruk prac i przekazanie ich członkom komisji konkursowej – 12 kwietnia,
d. obrady komisji, wyłonienie zwycięzców – 15 kwietnia,
e. ogłoszenie wyników i wręczenie nagród – 17 kwietnia.
7. Kryteria oceny prac
Oceniając fotografie, członkowie komisji konkursowej wezmą pod uwagę wartość merytoryczną prac, walory artystyczne oraz jakość techniczną i poziom estetyczny zdjęć.
8. Nagrody
Fundatorem nagród jest Rada Rodziców. Autorzy trzech zwycięskich prac otrzymają bony podarunkowe do księgarni „Czytadło” w kwocie 100 zł, 70 zł i 50 zł.
9. Postanowienia końcowe
a. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na opublikowanie pracy na gazetce ściennej oraz internetowej stronie szkoły.
b. W razie pytań należy zwrócić się do nauczycieli wskazanych w punkcie 1. niniejszego regulaminu.
Zatwierdził (podpis dyrektora szkoły) dnia (data)
***********************************
Regulamin jednodniowej wycieczki szkolnej
Szkoły Podstawowej nr 1 w Klikach
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 roku w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz.U. z 1997 r., Nr 57, poz. 358)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. z 2001 r., Nr 135, poz. 1516)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 roku w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. z 1997 r., Nr 12, poz. 67 z późniejszymi zmianami)
1. Warunki uczestnictwa
Udział w wycieczce możliwy jest za pisemną zgodą rodziców/prawnych opiekunów ucznia. Opłaty należy uiścić w terminie wskazanym przez organizatora.
2. Obowiązki organizatora/kierownika:
a. opracowanie programu wycieczki, przedstawienie go uczestnikom i ich rodzicom/prawnym opiekunom,
b. zapoznanie ww. z regulaminem wycieczki oraz zasadami bhp,
c. złożenie wniosku na policję z prośbą o sprawdzenie stanu technicznego autokaru w dniu rozpoczęcia wycieczki,
d. przygotowanie dokumentacji, dokonanie rozliczenia i sporządzenie sprawozdania z wycieczki,
e. dokonanie przydziału zadań opiekunom i uczestnikom.
3. Obowiązki opiekunów:
a. sprawowanie opieki nad uczestnikami wycieczki,
b. współpraca z kierownikiem i wykonywanie jego poleceń.
4. Obowiązki rodziców/prawnych opiekunów:
a. odpowiednie przygotowanie dziecka do wyjazdu (zadbanie o odzież, właściwe obuwie, prowiant), zgodnie ze wskazówkami organizatora,
b. przekazanie organizatorowi istotnych informacji dotyczących stanu zdrowia dziecka,
c. wyposażenie dziecka przewlekle chorego w odpowiednie leki,
d. osobiste odebranie ucznia ze szkoły po zakończeniu wycieczki.
5. Obowiązki uczestników:
a. kulturalne zachowanie oraz punktualność,
b. posiadanie legitymacji szkolnej,
c. przestrzeganie zasad bhp,
d. podporządkowanie się poleceniom kierownika oraz opiekunów,
e. informowanie o dostrzeżonych zagrożeniach,
f. przestrzeganie zakazu spożywania alkoholu, palenia papierosów i przyjmowania innych używek,
g. przestrzeganie regulaminów obowiązujących w odwiedzanych obiektach.
6. Kierownik nie odpowiada za sprzęt (telefon, aparat fotograficzny itp.) oraz pieniądze zabrane przez uczniów na wycieczkę.
7. Wobec uczestników, którzy nie przestrzegają regulaminu i zasad przepisów bezpieczeństwa, będą wyciągane konsekwencje zgodnie z WZO.
8. W przypadku naruszenia przez ucznia punktu 5f regulaminu zawiadamia się dyrektora szkoły oraz rodziców/prawnych opiekunów, którzy zobowiązani są do natychmiastowego odebrania dziecka z wycieczki.
9. Za szkody wyrządzone w czasie wycieczki przez ucznia odpowiedzialność finansową ponoszą jego rodzice/prawni opiekunowie.
10. Na wszelkie odstępstwa od wyżej wymienionych punktów regulaminu musi wyrazić zgodę dyrektor szkoły.
11. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają inne przepisy stanowiące prawo.
Regulamin zatwierdził dyrektor szkoły (podpis) dnia (data)