Co to jest reklama - definicja
Reklama to utwór, który ma na celu zachęcić odbiorcę do kupna danego produktu lub skorzystania z reklamowanej usługi. Reklamy zamieszczane są w rardiu, telewizji, Internecie, czy prasie.
Cechy i zasady tworzenia
Reklama jest krótką formą wypowiedzi, która musi zostać stworzona w ten sposób, aby zainteresować maksymalnie największą liczbę ludzi. Tworząc reklamę musimy pamiętać o tym, że najważniejszy jest efekt wzbudzenia zainteresowania, który można uzyskać także dzięki warstwie słownej, jak na przykład chwytliwym sloganom, czy grom słownym. Reklama może przybierać formę formalną lub nieformalną w zależności od rodzaju oferowanego produktu.
Budowa i schemat
Zalecane jest, aby w tekście reklamy zawrzeć informację co reklamujemy, jakie zalety posiada ten produkt i ewentualnie gdzie możemy go zakupić. Dobrze jest także wymyślić i zamieścić slogan, czyli inaczej hasło reklamowe.
Przydatne zwroty i słownictwo
Imagine that ... - Wyobraź sobie, że ...
Buy one, get one free! - Kup jeden, dostań drugi za darmo!
Limited edition. - Edycja limitowana.
Special offer. - Oferta specjalna.
Save 10% - Zaoszczędż 10% ( od ceny regularnej )
Let us do the job for you! - Pozwól nam zrobić to dla ciebie!
Don't hesitate. - Nie wahaj się.
You'd better hurry! - Lepiej się pospiesz!
shampoo - szampon
anti-dandruff - przeciwłupieżowy
dandruff free - wolny od łupieżu
greay hair - przetłuszczające się włosy
damaged hair - zniszczone włosy
colored hair - włosy farbowane
split ends - rozdwojone końcówki
receiding hairline - pojawiające się zakola
dry shampoo - suchy szapon
volume - objętność
volume shampoo - szampon zwiększający objętość
shining hair - błyszczące włosy
face cream - krem do twarzy
anti-aging - pozwalący zachować młody wygląd
wrinkles - zmarszczki
modern - nowoczesny
staet-of-the-art - ultranowoczesny
innovative - innowacyjny
waterproof - wodoodporny
environment-friendly - przyjazny środowisku
tailor-made - dopaasowany do indywidualnych potrzeb
highly useful - nadzwyczaj przydatny
user-friendly - łatwy w użytkowaniu
hands-free - bezprzewodowy
long-lasting - długotrwały