Tango - problematyka - strona 2

Artur, młody inteligent, odkrywa, że tylko władza nad życiem i śmiercią jest w stanie zmusić rodzinę do przestrzegania zasad moralnych i norm obyczajowych. Jest gotów posłużyć się w tym celu bronią. Jego postępowaniu przyświeca konkretna idea, jednak Artur jest człowiekiem wrażliwym i to go gubi. Zraniony w swojej miłości, traci czujność, co wykorzystuje brutalny Edek, który bez wahania zabija Artura. Edek jest uosobieniem bezmyślnej siły. Przejęcie przez niego władzy to początek totalitaryzmu w domu Stomila.

Wątkiem pobocznym jest kwestia funkcji i znaczenia sztuki po rewolucji obyczajowej. Mrożek ukazuje degradację sztuki, która nie ma ambicji wyrażania prawdy, bazuje na emocjach i dąży do wywoływania silnych wrażeń, które nie prowadzą do żadnych refleksji. Nowatorstwo i eksperymentatorstwo stały się jedyną treścią sztuki.

Polecamy również:

Komentarze (0)
Wynik działania 2 + 4 =
Ostatnio komentowane
jsha
lol xd • 2021-09-21 19:01:58
dizeki bardzo, gang sicario$ pozdrawia
sentino • 2021-09-21 18:53:22
extra dziękuje
lol • 2021-09-21 15:40:54
kozacki material
johncena • 2021-09-21 14:35:44
dzięki zrobiliście mi zadanie z polaka
Twoja Stara • 2021-09-20 16:27:02