Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Sur le pont d'Avignon - interpretacja i analiza wiersza

Ostatnio komentowane
mdmasmdamsamsdamsd P::;;
rak123 • 2019-09-21 14:10:22
gf
rak123 • 2019-09-21 14:09:30
super
nicki-dziki22 • 2019-09-21 12:39:29
Elo mordo
XD • 2019-09-20 06:19:38
zgadzam się Lujiki ehh na tyvh stronach to potrafią bzdury pisać
SUZUKI motorsss • 2019-09-20 16:37:42
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

„Sur le pont d'Avignon” - analiza

Wiersz „Sur le pont d’Avignon” Krzysztofa Kamila Baczyńskiego został napisany w kwietniu 1941 r., kiedy poeta przebywał w szpitalu. Jest to stosunkowo krótki utwór (22 wersy) o budowie stychicznej. Metrum utworu nie jest jednolite: pojawiają się zarówno wersy pisane sześciozgłoskowcem, jak i jedenastozgłoskowcem (najwięcej jest jednak dziewięciosylabowych wersów). Nieregularna jest także struktura rymów w utworze. W jej skład wchodzą rymy przeplatane (aba), parzyste (aa), jednak wszystkie można określić mianem przygodnych.

Wiersz reprezentuje nurt liryki opisowej. Jego warstwa stylistyczna jest rozbudowana. Przede wszystkim uwagę zwracają epitety przedstawiające bogactwo kolorów i barw (np. „wyblakłe nutki”, „panowie niewidzialni”, „zielone, staroświeckie granie”, „srebrzysty gotyk”, „ptaki płowozłote”). Pojawiają się też: porównania (np. „granie jak anemiczne pączki ciszy”, „wiersz [...] jak fotografia wszystkich wiosen”) oraz metafory („odetchnij drzewem”, „anemiczne pączki ciszy”). W utworze znaleźć można też zdrobnienia: „kantyczki”, „nutki”.

Wszystkie środki użyte przez poetę budują optymistyczny i dynamiczny nastrój utworu.

„Sur le pont d'Avignon

Polecamy również:

Komentarze (0)
2 + 4 =