Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Media a kultura - rola mediów w kształtowaniu kultury - strona 2

Ostatnio komentowane
Dzk
Serek • 2019-12-05 21:29:59
jd
jd • 2019-12-05 16:50:39
Komentarz nie został zapisany. Nie podano treści komentarza lub nazwy komentującego.Kom...
Komentarz nie został zapisany. Nie podano treści komentarza lub nazwy komentującego.Komentarz nie został zapisany. Nie podano tr • 2019-12-04 17:25:17
JD
Adam Psikutas • 2019-12-04 12:04:11
w tekście są poważne błędy merytoryczne
Damian • 2019-12-04 10:25:25
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

przyciągnięcia odbiorców).

- treść emitowanych programów/artykułów – programy i artykułu danego medium w dużej mierze zależą od jego władz, powinny być jednak zgodne z ogólną linią przyjętą przez daną telewizję czy wydawnictwo. Coraz częściej media rezygnują z programów edukacyjnych, wartościowych programów muzycznych itp. na rzecz tego, co odbiorcy chcą oglądać – czyli np. seriale, amerykańskie filmy itp. Należy zaznaczyć, że misją Telewizji Publicznej jest prowadzenie działalności edukacyjnej, jednak ze względu na dużą konkurencję medialną i problemy z uzyskiwaniem pieniędzy z abonamentu, możliwości finansowe dot. programów edukacyjnych są znacznie okrojone.

- dobór reklamodawców i godzin wyświetlania reklam – reklamy przynoszą właściwy zysk twórcom mediów telewizyjnych i prasy, toteż wydawcy przywiązują do nich szczególną wagę. Zbyt duża ilość reklam może powodować obniżenie jakości przekazu nawet wartościowych programów, reklamy mogą także negatywnie wpływać na najmłodszych odbiorców.

- zawartość programów informacyjnych – wybór i przekazanie w skróconej formie najważniejszych wydarzeń dnia jest bardzo trudnym zadaniem, jednak w znaczący sposób kształtuje kulturę odbiorców, ich wiedzę o świecie i sposób jego postrzegania.

Wpływ mediów na kulturę może być zarówno korzystny, jak i niekorzystny. Obecnie jednak można zaobserwować dominację negatywnego wpływu mediów, wynikający z nastawienia na zysk, a w związku z tym spadek aspiracji twórców do rzetelnego rozwoju kultury odbiorców.

Polecamy również:

Komentarze (0)
4 + 4 =