Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Media a kultura - rola mediów w kształtowaniu kultury

Ostatnio komentowane
Dzięki za interesujący artykuł! Radzę również zajrzeć na ciekawą stronę - Enguide...
Lena • 2020-02-19 12:38:14
aaaaaa
kanapeczka • 2020-02-19 07:16:48
Na indeksie ksiąg zakazanych byłą również Biblia! A więc nie byle co.
Korek • 2020-02-18 21:26:53
A np. CO systemem przedrostków to będzie po prostu tlenek węgla?
Mateusz • 2020-02-18 17:27:25
smutne
m • 2020-02-14 22:58:19
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Współczesny świat nie może się obejść bez działalności mediów, których celem jest m.in. przekazywanie informacji na temat bieżących wydarzeń oraz interpretowanie ich znaczenia w kontekście potencjalnych skutków.  Media stanowią także bardzo ważną funkcję w kształtowaniu kultury – ich zasięg i wszechobecność powoduje promowanie określonych wzorców zachowania, mody, stylów życia itp., niezależnie od szerokości geograficznej.

Koniecznie należy jednak podkreślić, że – w związku z komercjalizacją świata mediów – promowana przez media kultura ma określony kształt i najczęściej jest nastawiona na konsumpcję dóbr i usług dostarczanych przez sponsorów programów medialnych. W ten sposób kształtuje się kultura masowa/popularna żywiąca się programami o niskiej wartości artystycznej i intelektualnej, modą i rozrośniętym konsumpcjonizmem odbiorców.

Media mogą oddziaływać na kulturę i kształtować ją poprzez m.in.:

- język stosowany w mediach (ma bardzo duże znaczenie, ponieważ w znaczący sposób oddziałuje na odbiorców – obecnie obserwujemy znaczny wzrost agresji języka mediów, szczególnie w sferze politycznej. Warto zaznaczyć, że zabieg stosowania mocnego języka jest często skutecznym sposobem

Polecamy również:

Komentarze (0)
3 + 3 =