w warunkach klimatu typu śródziemnomorskiego w Australii Południowej i Australii Zachodniej). Obok wina ważnym produktem eksportowym Australii jest też piwo.
Duże znaczenie dla rozwoju rolnictwa Australii ma sztuczne nawadnianie (także z wykorzystaniem wód podziemnych Wielkiego Basenu Artezyjskiego).
W przemyśle przetwórczym duże znaczenie ma wspomniane hutnictwo, przemysł chemiczny (m.in. farmaceutyczny – produkcja syntetycznej kodeiny, środków czystości i nawozów sztucznych), komputerowy, samochodowy (samochody marek krajowych – np. Holden, część koncernu General Motors i terenowe pojazdy Tomcar oraz marek zagranicznych – Ford i Toyota są ważnymi produktami eksportowymi Australii), spożywczy i tytoniowy. Przemysł skupia się w dużych miastach wschodniego wybrzeża.
Dział usług – dominujący w gospodarce Australii – to zarówno branża finansowa (sektor bankowy, ubezpieczeniowy i giełda papierów wartościowych w Sydney), technologii informatycznych (na pograniczu z przemysłem – tworzy oprogramowanie), branża telekomunikacyjna, transportowa (Australia to duży kraj otoczony morzem, dotrzeć tam można tylko drogą morska lub samolotem), branża medialna (przemysł filmowy, fonograficzny, rynek prasowy i telewizyjny – jeden z największych magnatów medialnych Rupert Murdoch rozpoczął działalność właśnie w Australii) oraz branża turystyczna (wytwarza ok. 2,5% australijskiego PKB).
W ostatnich kilkudziesięciu latach Australia miała często ujemny bilans handlu zagranicznego. W przeszłości głównym partnerem handlowym Australii była Wielka Brytania, później tę rolę przejęły USA. Obecnie najważniejszy jest handel z krajami Azji Wschodniej i Południowej (Chiny, Japonia, Republika Korei, Indie). Australię łączą też coraz silniejsze związki gospodarcze z Nowa Zelandią. Australia jest też jednym z głównych źródeł pomocy finansowej dla rządów biedniejszych krajów regionu.