Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Chłopcy z Placu Broni - opracowanie (geneza, problematyka, motywy)

Ostatnio komentowane
W przykładzie A jest błąd: Wynik to x^2+4x+19 R=83
b1nd • 2018-11-13 19:33:58
praca nie na temat karolino szwajko
huba buba • 2018-11-13 19:36:50
Mi się podoba wszystko ładnie opisane
czlowiek • 2018-11-14 17:29:05
ojczyzna to kraj w którym mieszkasz
minik • 2018-11-13 17:05:47
Totalny odlot
Kaczor • 2018-11-12 15:51:46
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Geneza „Chłopców z Placu Broni”

Powieść została napisana w 1907 r. jej pierwsze wydanie ukazało się w roku 1912. Została przetłumaczona na wszystkie europejskie języki, doczekała się też ekranizacji.

W przygodach chłopców z Placu Broni można odnaleźć niepokoje młodych mieszkańców Budapesztu z czasów młodości autora, a także jego własne przeżycia z lat dorastania.

Problematyka „Chłopców z Placu Broni”

Molnar porusza w powieści problem poszanowania przez młodych ludzi wartości takich jak: patriotyzm, wierność, honor i uczciwość. Chłopcy poprzez zabawę uczą się szlachetności oraz lojalności wobec przyjaciół. Potępiają zdradę, szanują pokonanych w uczciwej walce. Przygody, jakich doświadczają podczas walki o Plac, oduczają ich pochopnych ocen, wpajają zasady solidarności i koleżeństwa.

Motywy w „Chłopcach z Placu Broni”

Motyw przyjaźni

Przyjaźń łącząca chłopców z Placu Broni pozwala im odeprzeć atak czerwonoskórych, zgodnie bronić Placu. Ale gdy zabawa się kończy, zaprzyjaźnieni chłopcy również potrafią być wobec siebie lojalni, poświęcać się za siebie nawzajem, potrafiąwziąć zbiorową odpowiedzialność za popełnione czyny, wreszcie – solidarnie wspierać umierającego Nemeczka.

Chłopcy

Polecamy również:

Komentarze (1)
5 + 4 =
Komentarze
Maja • 2016-10-29 19:08:44
Może być