Komunikacja niewerbalna - funkcje, rodzaje - strona 2

w której znajduje się ciało (w jaki sposób stoi czy siedzi) wiele mówi o relacjach interpersonalnych między rozmówcami
- Pantomimika (inaczej gesty) – mają za zadanie ilustrować przekaz, ukazują zaangażowanie w rozmowę lub też jego brak
- Stany fizjologiczne – najbardziej oddają emocje rozmówcy (np. w postaci rumieńców, wydzielanego zapachu czy łzawienia oczu)
- Zachowanie przestrzenne – postawa jaką prezentuje rozmówca (np. rozłożone ręce/splecione ręce) może sygnalizować nastawienie do otoczenia
- Elementy paralingwistyczne – często towarzyszom komunikatom werbalnym, należą do nich: barwa głosu, tembr, głośność, intonacja, pauzy, chrząknięcia.
- Budowa ciała – może świadczyć o cechach temperamentu i charakteru rozmówcy (np. szerokie plecy, mała głowa, długie nogi)

Zachowania niewerbalne mogą pomóc nam w zrozumieniu niejasnych przekazów słownych. Jednocześnie stanowią informację o relacji jaka panuje między rozmówcami. Każdy akt komunikacyjny wyraża stosunek do osoby, z którą próbujemy się porozumieć. Język ciała prawie zawsze odsłania prawdziwe intencje naszego partnera, jednak komunikaty pozajęzykowe należy odczytywać ostrożnie, w zależności od okoliczności.

Polecamy również:

  • Komunikacja werbalna - definicja, fazy rozmowy

    Środkiem, kanałem komunikacji werbalnej jest język mówiony. Jest to podstawowy sposób porozumiewania się między ludźmi. Aby zajść mogła komunikacja werbalna muszą wystąpić dla podstawowe elementy: mówiący i słuchający. Uczestnicy rozmowy posługują się kodem (językiem), który musi być... Więcej »

Komentarze (0)
Wynik działania 3 + 3 =
Ostatnio komentowane
dodawanie
mrkesg • 2021-12-02 12:08:28
nice
Katto • 2021-12-01 09:44:14
To super że nagle Rz zmienia się w Rs bez żadnego powodu :/
Anonim • 2021-11-28 11:37:17
Git
Franek to nie ja • 2021-11-27 17:22:35
Spoko
Kowal • 2021-11-24 18:52:36