Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Komunikacja niewerbalna - funkcje, rodzaje

Ostatnio komentowane
Jezu jaki debil ogar ok dzieki
Farnay23 • 2019-11-17 19:30:39
fajna charakterystyka
to ja • 2019-11-17 17:55:24
uhyhuhp;huiph9uh
bhihiuhiuhiuhuih • 2019-11-17 14:11:21
widzę, że Wasz portal powinien być zakazany, bo redagowany jest przez skrajnych lewakó...
stes • 2019-11-16 15:37:40
Wszystko super tylko brakuje mi tutaj podmiotu towarzyszącego :/
Rose-chan • 2019-11-16 09:01:43
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Dla usprawnienia przebiegu procesu komunikacji wskazane jest wykorzystanie nie tylko komunikatów językowych. Formy pozajęzykowe są równie ważne i skuteczne. Komunikacja może wykorzystywać również kanały takie jak wzrokowy, manualny, a nawet migowy (realizowany w przypadku osób niesłyszących).

Komunikaty niewerbalne przekazują rozmówcom informacje o swoich uczuciach, stanach emocjonalnych, intencjach, oczekiwaniach wobec siebie nawzajem. Mogą to również być informację o statusie społecznym rozmówców, ich wykształceniu czy samoocenie. Komunikaty te zazwyczaj są nadawane i odbierane na poziomie podświadomości. Mogą być również przekazywane świadomie, np. gesty (mimika).

Funkcje komunikacji niewerbalnej 

- przekazywanie postaw, światopoglądów, emocji

- wspomaganie, wzmacnianie komunikacji językowej

- zastępowanie mowy, gdy kontakt werbalny jest utrudniony lub niemożliwy

Rodzaje komunikatów niewerbalnych

- Mimika oczu – ruch oczu, sposób patrzenia, częstotliwość mrugania, kierunek patrzenia często wskazują na stan emocjonalny rozmówcy, jego nastawienie i odczucia jakich doświadcza
- Mimika twarzy (wyraz twarzy) – przedstawia stany emocjonalne i postawy rozmówcy
- Postawa ciała – pozycja,

Polecamy również:

  • Komunikacja werbalna - definicja, fazy rozmowy

    Środkiem, kanałem komunikacji werbalnej jest język mówiony. Jest to podstawowy sposób porozumiewania się między ludźmi. Aby zajść mogła komunikacja werbalna muszą wystąpić dla podstawowe elementy: mówiący i słuchający. Uczestnicy rozmowy posługują się kodem (językiem), który musi być... Więcej »

Komentarze (0)
2 + 1 =