Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Komunikacja niewerbalna - funkcje, rodzaje

Ostatnio komentowane
Mit o Narcyzie można interpretować na wielu różnych poziomach. W najprostszym sensie s...
nikola • 2019-07-20 09:17:22
Bardzo fajne, proste wyprowadzenie wzoru.
Eto Demerzel • 2019-07-15 07:25:47
jest git
jakubas kok • 2019-07-08 10:19:33
przydałyby się jeszcze daty
j • 2019-06-27 15:49:28
wolę określenie niewierzący w boga i objawienia, lub racjonalnie myślący. jest taka p...
bergo • 2019-06-22 15:18:51
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Dla usprawnienia przebiegu procesu komunikacji wskazane jest wykorzystanie nie tylko komunikatów językowych. Formy pozajęzykowe są równie ważne i skuteczne. Komunikacja może wykorzystywać również kanały takie jak wzrokowy, manualny, a nawet migowy (realizowany w przypadku osób niesłyszących).

Komunikaty niewerbalne przekazują rozmówcom informacje o swoich uczuciach, stanach emocjonalnych, intencjach, oczekiwaniach wobec siebie nawzajem. Mogą to również być informację o statusie społecznym rozmówców, ich wykształceniu czy samoocenie. Komunikaty te zazwyczaj są nadawane i odbierane na poziomie podświadomości. Mogą być również przekazywane świadomie, np. gesty (mimika).

Funkcje komunikacji niewerbalnej 

- przekazywanie postaw, światopoglądów, emocji

- wspomaganie, wzmacnianie komunikacji językowej

- zastępowanie mowy, gdy kontakt werbalny jest utrudniony lub niemożliwy

Rodzaje komunikatów niewerbalnych

- Mimika oczu – ruch oczu, sposób patrzenia, częstotliwość mrugania, kierunek patrzenia często wskazują na stan emocjonalny rozmówcy, jego nastawienie i odczucia jakich doświadcza
- Mimika twarzy (wyraz twarzy) – przedstawia stany emocjonalne i postawy rozmówcy
- Postawa ciała – pozycja,

Polecamy również:

  • Komunikacja werbalna - definicja, fazy rozmowy

    Środkiem, kanałem komunikacji werbalnej jest język mówiony. Jest to podstawowy sposób porozumiewania się między ludźmi. Aby zajść mogła komunikacja werbalna muszą wystąpić dla podstawowe elementy: mówiący i słuchający. Uczestnicy rozmowy posługują się kodem (językiem), który musi być... Więcej »

Komentarze (0)
1 + 4 =
echo $this->Html->script('core.min'); echo $this->Html->script('blockadblock.js'); echo $this->Html->script('fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->css('/js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->script('jnice/jquery.jNice', array('async' => 'async')); echo $this->Html->css('/js/jnice/jNice.min');