Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Powojenna literatura iberoamerykańska - cechy, zjawiska, twórcy - strona 3

erotyka, np. „Miasto i psy”, „Zielony dom”, „Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki”, która często jest formą przemocy demaskującą system przemocy politycznej. Jego pisarstwo docenia się za niezwykłe rozpoznania mechanizmów dyktatury (np. „Rozmowy w Katedrze”, „Święto kozła”).

Słynnym Kubańczykiem był zaś Alejo Carpentier, przedstawiciel realizmu magicznego. Wiele podróżował, czego owocem były jego książki. Jedną z najsłynniejszych powieści „Podróż do źródeł czasu” poświęcił Wenezueli. Inne znane utwory to „Pościg” i „Eksplozja w katedrze”.  

Jeżeli chodzi o Meksyk należy pamiętać przynajmniej o dwóch ważnych nazwiskach: Juan Rulfo i Octavio Paz. Rulfo, podobnie jak Borges, Marquez i Carpentier to współtwórca realizmu magicznego. Uprawiał głównie małe formy prozatorskie: opowiadania i mikropowieści, wśród których najważniejsze to „Równina w płomieniach” i „Pedro Paramo”. Octavio Paz, odznaczony Noblem w 1991 roku, to poeta zafascynowany kulturą i mitologią Azteków („Kamień słońca”, „Salamandra”, „Biel”).

Zobacz również

Losowe zadania

Komentarze (0)
Wynik działania 1 + 4 =
Ostatnio komentowane
KKKK
MISTRZ • 2020-04-03 14:45:57
d
d • 2020-04-03 13:15:01
n
bn • 2020-04-03 12:55:19
super
xxgosiaxx123456 • 2020-04-03 11:05:11
Prawie jakbym widział to, czego nie uczyłem się w szkole średniej, a być może to jes...
Aleksander • 2020-04-03 10:40:04