Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Świat - strona 5

Ostatnio komentowane
Naprawdę swietne wytłumaczenie o co chodzi z energia kinetyczna wzgledem ukladu odniesie...
Tom02 • 2018-08-18 20:49:41
Uwaga czytelniku! Tomek przyszedł na świat sto lat później.
Zaraza • 2018-08-18 11:27:47
"Jezu Chry..."! Dawno już nie czytałem tak czerwonego, komuszego, wypaczonego opracowani...
Otwórz oczy • 2018-08-15 18:21:31
Według mnie bardzo przydatne dzięki temu tekstowi mniej więcej zrozumiałam jak dział...
Emilia • 2018-07-26 20:05:25
@Hasher To zależy już od tłumacza przekładu(Pisma zostały napisane w kilku językach ...
Hgfhfg • 2018-07-09 11:34:37
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

szabatu (hebr. odpoczynek). Nie należy jednak tego odpoczynku traktować jako konieczności wynikającej ze zmęczenia się Boga, gdyż Jego, jako Istoty najdoskonalszej i wszechmogącej, zmęczenie nie dotyczy.

Świat widzialny

Wyrażenie „niebo i ziemia” w Piśmie Świętym oznacza wszystko, co istnieje, zarówno świat duchowy, jak i materialny. Ziemia jest światem widzialnym.

W świecie widzialnym nie istnieje nic, co nie zostałoby stworzone przez Boga. Wszystkie byty i cała przyroda, która nas otacza, to dzieło Stwórcy. A ponieważ każde stworzenie zostało powołane przez Boga, to każde musi posiadać własną dobroć i doskonałość:

Wszystkie rzeczy bowiem z samego faktu, że są stworzone, mają własną trwałość, prawdziwość, dobroć i równocześnie własne prawa i porządek. ( Sobór Watykański II, konst. Gaudium et spes, 36)

Z tego też powodu człowiek powinien szanować każde stworzenie. Kościół w swojej nauce podkreśla również współzależność i solidarność między stworzeniami. Żadne nie było wynikiem przypadku, każde zostało powołane przez Boga, gdyż taki był Jego plan. Różnorodność, którą obserwujemy jest jego dziełem. Równocześnie stworzenia są w relacjach hierarchicznych, zgodnych z kolejnością opisu

Polecamy również:

  • Świat duchowy

    Wyznanie wiary nicejsko-konstantynopolitańskie rozpoczyna się słowami: Wierzę w jednego Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych... Owe rzeczy niewidzialne to właśnie świat duchowy, różny w swej istocie od świata widzialnego, czyli... Więcej »

  • Apokalipsa - koniec świata

    Wyrażenie „koniec świata” nie jest do końca zgodne z nauką chrześcijańską. W chrześcijaństwie mówi się bowiem o odnowie całego wszechświata, jego przemianie, a nie o końcu. W Piśmie Świętym to odnowienie nazywane jest „nowym niebem i nową ziemią” (2 P 3, 13; Iz 65,17; Iz 66,22; Ap... Więcej »

Komentarze (0)
3 + 2 =