Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Cykle przemian termodynamicznych

Ostatnio komentowane
Naprawdę swietne wytłumaczenie o co chodzi z energia kinetyczna wzgledem ukladu odniesie...
Tom02 • 2018-08-18 20:49:41
@ Zaraza, dziękuję za czujność i zwrócenie uwagi. Już jest poprawna data urodzin.
ADMIN • 2018-08-20 13:14:31
"Jezu Chry..."! Dawno już nie czytałem tak czerwonego, komuszego, wypaczonego opracowani...
Otwórz oczy • 2018-08-15 18:21:31
Według mnie bardzo przydatne dzięki temu tekstowi mniej więcej zrozumiałam jak dział...
Emilia • 2018-07-26 20:05:25
@Hasher To zależy już od tłumacza przekładu(Pisma zostały napisane w kilku językach ...
Hgfhfg • 2018-07-09 11:34:37
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Cykle przemian termodynamicznych są procesami odwracalnymi, w których układ w wyniku szeregu przemian termodynamicznych powraca  do stanu początkowego, opisanego przez takie wielkości jak: ciśnienie, objętość i temperatura. Procesy cykliczne charakteryzują się tym, że w wyniku jednego pełnego cyklu przemian nie zmienia się zarówno energia wewnętrzna układu, jak i jego entropia.

Rys. Cykle przemian termodynamicznych. a) cykl prawoskrętny, b) cykl lewoskrętny.

Maszyna termodynamiczna, która pracuje w cyklu prawoskrętnym nazywana jest silnikiem termodynamicznym – praca przez nią wykonana ma wartość większą od zera.
Maszyny pracujące w cyklach lewoskrętnych są chłodziarkami termodynamicznymi lub tzw. pompami cieplnymi, gdyż praca przez nie wykonana jest ujemna, co oznacza, że oddają one więcej ciepła niż pobierają od otoczenia.

Polecamy również:

  • Cykl Carnota

    Cykl Carnota jest modelem idealnego silnika termodynamicznego lub w przypadku cyklu lewoskrętnego idealnej pompy cieplnej. Gaz doskonały, zamknięty w cylindrze silnika podlega czterem przemianą, które zostały przedstawione poniżej w układzie współrzędnych p (ciśnienie) i V (objętość). Więcej »

  • Cykl Otta

    Cykl Otto jest cyklem zbliżonym do cyklu pracy czterosuwowego silnika spalinowego z zapłonem iskrowym. Silnik ten zbudowany jest z tłoka, który porusza się wewnątrz cylindra zawierającego dwa kanały: dolotowy i wylotowy, które są zamykane przez zawory. Więcej »

Komentarze (0)
2 + 2 =