Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Cykle przemian termodynamicznych

Ostatnio komentowane
Tekst zapewne zredagowany przez historyka. Tak naprawdę nic na temat rewolucyjnych osiąg...
furiat • 2019-08-15 11:10:28
Szkoda że nie ma zdań a tak poza tym to fajna strona
Nie kumata862 • 2019-08-06 19:59:23
Świetne, że można nauczyć się pisać dobry felieton. Przydaje się ta wiedza także p...
Szymon Owedyk • 2019-08-01 04:28:01
Super wskazówki, jak pisać reportaż. Swoje rady o tym, jak reportaż i felieton piszę,...
Szymon Owedyk • 2019-07-31 20:10:19
Sorry, ale to nie jest o tańcu śmierci, tylko o "Rozmowie..." w ogóle.
Andr • 2019-07-30 10:51:02
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Cykle przemian termodynamicznych są procesami odwracalnymi, w których układ w wyniku szeregu przemian termodynamicznych powraca  do stanu początkowego, opisanego przez takie wielkości jak: ciśnienie, objętość i temperatura. Procesy cykliczne charakteryzują się tym, że w wyniku jednego pełnego cyklu przemian nie zmienia się zarówno energia wewnętrzna układu, jak i jego entropia.

Rys. Cykle przemian termodynamicznych. a) cykl prawoskrętny, b) cykl lewoskrętny.

Maszyna termodynamiczna, która pracuje w cyklu prawoskrętnym nazywana jest silnikiem termodynamicznym – praca przez nią wykonana ma wartość większą od zera.
Maszyny pracujące w cyklach lewoskrętnych są chłodziarkami termodynamicznymi lub tzw. pompami cieplnymi, gdyż praca przez nie wykonana jest ujemna, co oznacza, że oddają one więcej ciepła niż pobierają od otoczenia.

Polecamy również:

  • Cykl Carnota

    Cykl Carnota jest modelem idealnego silnika termodynamicznego lub w przypadku cyklu lewoskrętnego idealnej pompy cieplnej. Gaz doskonały, zamknięty w cylindrze silnika podlega czterem przemianą, które zostały przedstawione poniżej w układzie współrzędnych p (ciśnienie) i V (objętość). Więcej »

  • Cykl Otta

    Cykl Otto jest cyklem zbliżonym do cyklu pracy czterosuwowego silnika spalinowego z zapłonem iskrowym. Silnik ten zbudowany jest z tłoka, który porusza się wewnątrz cylindra zawierającego dwa kanały: dolotowy i wylotowy, które są zamykane przez zawory. Więcej »

Komentarze (0)
5 + 5 =
echo $this->Html->script('core.min'); echo $this->Html->script('blockadblock.js'); echo $this->Html->script('fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->css('/js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->script('jnice/jquery.jNice', array('async' => 'async')); echo $this->Html->css('/js/jnice/jNice.min');