Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Popyt, podaż, prawo popytu i podaży

Ostatnio komentowane
Nic a tąd się nie dowiedziałam
Kalina • 2019-05-24 18:36:01
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡...
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ • 2019-05-24 08:40:31
z kąd brane
minerwa • 2019-05-23 17:15:59
Dzięki xd
Segawegaxd • 2019-05-22 19:12:55
Niezłe. Dzięki
Masza05x • 2019-05-22 18:56:41
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Popyt

Popyt to ilość towarów, jaką nabywcy są w stanie kupić po określonej cenie w danym miejscu i czasie. Na popyt wpływają dochody nabywców, ceny zamienników, kształtowanie się cen w przyszłości, sytuacja gospodarcza, preferencje konsumentów. Zgodnie z prawem popytu, przy takich samych warunkach gospodarczych, jeśli cena nie będzie rosła, popyt na konkretny produkt będzie spadać. Jeśli cena spadnie, zwiększy się popyt.

Podaż

Podaż to ilość towarów, którą dostawcy są w stanie dostarczyć na rynek. Główny wpływ na podaż ma cena produktu. Jednak nie bez znaczenia pozostają: technologia, konkurencja, eksport i import, poziom interwencji państwa, oczekiwania związane za zmianą cen rynkowych. Wysoka cena powoduje wzrost podaży. Jeśli cena spada, obniża się i podaż.

Prawo popytu i podaży 

Wraz ze wzrostem ceny popyt maleje, natomiast spadkowi ceny towarzyszy wzrost wielkości popytu. Ilość dóbr, oferowana na rynku przez producentów przy określonej cenie. Wraz ze wzrostem ceny podaż wzrasta, natomiast spadkowi ceny towarzyszy spadek podaży.

Kiedy popyt zrówna się z podażą mówi się o równowadze rynkowej. Każda inna kombinacja podaży i popytu powoduje nadwyżkę lub niedobór danego dobra na rynku.

Polecamy również:

  • Dystrybucja - definicja

    Dystrybucja to czynności związane z fizycznym przepływem towarów. Ich celem jest przekazanie towarów od producenta do punktów sprzedaży hurtowej i detalicznej tak, aby mogły trafić do konsumentów. Dystrybucja musi odbywać się w określonym miejscu i czasie, zgodnie z oczekiwaniami i w... Więcej »

  • Dywersyfikacja - definicja, typy, czynniki

    Dywersyfikacja to jedna  z najważniejszych strategii rozwoju danego przedsiębiorstwa, która polega na rozszerzeniu trefu działania firmy. Zazwyczaj chodzi o rozszerzenie asortymentów produktów, pozyskiwanie nowych dostawców, odbiorców czy wdrażanie nowych metod produkcji. Jej... Więcej »

Komentarze (0)
5 + 1 =