Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Dystrybucja - definicja

Ostatnio komentowane
Nic a tąd się nie dowiedziałam
Kalina • 2019-05-24 18:36:01
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡...
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ • 2019-05-24 08:40:31
z kąd brane
minerwa • 2019-05-23 17:15:59
Dzięki xd
Segawegaxd • 2019-05-22 19:12:55
Niezłe. Dzięki
Masza05x • 2019-05-22 18:56:41
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Dystrybucja to czynności związane z fizycznym przepływem towarów. Ich celem jest przekazanie towarów od producenta do punktów sprzedaży hurtowej i detalicznej tak, aby mogły trafić do konsumentów. Dystrybucja musi odbywać się w określonym miejscu i czasie, zgodnie z oczekiwaniami i w najlepszej formie dla potencjalnego klienta.

Ogniwa

Wyróżnia się 4 ogniwa dystrybucji:

- planowania,

- magazynowanie,

- gospodarowanie zapasami,

- transport.

Rodzaje

Można wyróżnić 3 rodzaje dystrybucji:

- intensywna – oparta jest na oferowaniu produktów w jak największej liczbie punktów sprzedaży, np. pieczywo;

- selektywna – dotyczy sprzedaży produktów, do której potrzebne są określone warunki, np. sprzedaż mebli;

- wyłączna – ma miejsce, kiedy w określonym miejscu sprzedaż jest prowadzona przez jednego sprzedawcę, dotyczy sprzedaży produktów, które są nabywane dość rzadko, np. samochody.

Polecamy również:

  • Dywersyfikacja - definicja, typy, czynniki

    Dywersyfikacja to jedna  z najważniejszych strategii rozwoju danego przedsiębiorstwa, która polega na rozszerzeniu trefu działania firmy. Zazwyczaj chodzi o rozszerzenie asortymentów produktów, pozyskiwanie nowych dostawców, odbiorców czy wdrażanie nowych metod produkcji. Jej... Więcej »

  • Popyt, podaż, prawo popytu i podaży

    Popyt to ilość towarów, jaką nabywcy są w stanie kupić po określonej cenie w danym miejscu i czasie. Na popyt wpływają dochody nabywców, ceny zamienników, kształtowanie się cen w przyszłości, sytuacja gospodarcza, preferencje konsumentów. Zgodnie z prawem popytu, przy takich samych... Więcej »

Komentarze (0)
1 + 1 =