Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Marketing polityczny - definicja, zagadnienia

Ostatnio komentowane
Tekst zapewne zredagowany przez historyka. Tak naprawdę nic na temat rewolucyjnych osiąg...
furiat • 2019-08-15 11:10:28
Szkoda że nie ma zdań a tak poza tym to fajna strona
Nie kumata862 • 2019-08-06 19:59:23
Sorry, ale to nie jest o tańcu śmierci, tylko o "Rozmowie..." w ogóle.
Andr • 2019-07-30 10:51:02
Mądre to
Zbyszek • 2019-07-27 08:44:21
Sekta według przeciwników stosowania tego terminu jest elementem pseudonauki, nie uznawa...
uczen Jezusa • 2019-07-30 10:16:33
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Marketing polityczny zbiór teorii, środków i technik stosowanych, aby wykreować atrakcyjny dla elektoratu wizerunek partii i jej członków.

Składa się z takich elementów jak:

a) strategie wyborcze
b) wizerunek telewizyjny kandydatów/partii
c) polityczny public relations
d) miejsce w sondażach

Głównym celem marketingu jest zwycięstwo w wyborach, zdobycie władzy i jak najdłuższe jej utrzymanie. Partie polityczne używają w tym celu przede wszystkim mediów: spoty telewizyjne, audycje radiowe, debaty, artykuły przedstawiające w pozytywnym świetle kandydatów oraz ulotki, plakaty, wiece wyborcze, hasła etc.

W Polsce po raz pierwszy zastosowano techniki marketingu wyborczego w wyborach do sejmu w 1989 r. Do prowadzenia kampanii wyborczej Solidarności zatrudniono Francuza - Jacquesa Seguela. Np. każdy z kandydatów partii miał zdjęcie z Lechem Wałęsą na plakacie wyborczym.

Polecamy również:

Komentarze (0)
5 + 5 =
echo $this->Html->script('core.min'); echo $this->Html->script('blockadblock.js'); echo $this->Html->script('fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->css('/js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->script('jnice/jquery.jNice', array('async' => 'async')); echo $this->Html->css('/js/jnice/jNice.min');