Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Marketing polityczny - definicja, zagadnienia

Marketing polityczny zbiór teorii, środków i technik stosowanych, aby wykreować atrakcyjny dla elektoratu wizerunek partii i jej członków.

Składa się z takich elementów jak:

a) strategie wyborcze
b) wizerunek telewizyjny kandydatów/partii
c) polityczny public relations
d) miejsce w sondażach

Głównym celem marketingu jest zwycięstwo w wyborach, zdobycie władzy i jak najdłuższe jej utrzymanie. Partie polityczne używają w tym celu przede wszystkim mediów: spoty telewizyjne, audycje radiowe, debaty, artykuły przedstawiające w pozytywnym świetle kandydatów oraz ulotki, plakaty, wiece wyborcze, hasła etc.

W Polsce po raz pierwszy zastosowano techniki marketingu wyborczego w wyborach do sejmu w 1989 r. Do prowadzenia kampanii wyborczej Solidarności zatrudniono Francuza - Jacquesa Seguela. Np. każdy z kandydatów partii miał zdjęcie z Lechem Wałęsą na plakacie wyborczym.

Zobacz również

Losowe zadania

Komentarze (0)
Wynik działania 3 + 4 =
Ostatnio komentowane
.
Maciuś09 • 2020-03-29 09:03:22
xyz
olciax • 2020-03-28 18:44:47
fajnie fajnie
twoja mama • 2020-03-28 12:53:19
r
r • 2020-03-28 11:19:26
@Bsart tak to kopia
dskfdsl • 2020-03-29 09:05:21