Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Marketing polityczny - definicja, zagadnienia

Marketing polityczny zbiór teorii, środków i technik stosowanych, aby wykreować atrakcyjny dla elektoratu wizerunek partii i jej członków.

Składa się z takich elementów jak:

a) strategie wyborcze
b) wizerunek telewizyjny kandydatów/partii
c) polityczny public relations
d) miejsce w sondażach

Głównym celem marketingu jest zwycięstwo w wyborach, zdobycie władzy i jak najdłuższe jej utrzymanie. Partie polityczne używają w tym celu przede wszystkim mediów: spoty telewizyjne, audycje radiowe, debaty, artykuły przedstawiające w pozytywnym świetle kandydatów oraz ulotki, plakaty, wiece wyborcze, hasła etc.

W Polsce po raz pierwszy zastosowano techniki marketingu wyborczego w wyborach do sejmu w 1989 r. Do prowadzenia kampanii wyborczej Solidarności zatrudniono Francuza - Jacquesa Seguela. Np. każdy z kandydatów partii miał zdjęcie z Lechem Wałęsą na plakacie wyborczym.

Zobacz również

Losowe zadania

Komentarze (0)
Wynik działania 5 + 2 =
Ostatnio komentowane
smieszny
helena • 2020-07-09 09:40:55
Pomylono kąty
dsf • 2020-06-22 16:11:37
wow
Kasia • 2020-06-17 11:55:30
jezu ale trudne
iwo • 2020-06-16 18:19:06
dzieki
halinka • 2020-06-15 11:00:28