Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Dywersyfikacja - definicja, typy, czynniki

Ostatnio komentowane
Nic a tąd się nie dowiedziałam
Kalina • 2019-05-24 18:36:01
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡...
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ • 2019-05-24 08:40:31
z kąd brane
minerwa • 2019-05-23 17:15:59
Dzięki xd
Segawegaxd • 2019-05-22 19:12:55
Niezłe. Dzięki
Masza05x • 2019-05-22 18:56:41
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Dywersyfikacja to jedna  z najważniejszych strategii rozwoju danego przedsiębiorstwa, która polega na rozszerzeniu strefy działania firmy. Zazwyczaj chodzi o rozszerzenie asortymentów produktów, pozyskiwanie nowych dostawców, odbiorców czy wdrażanie nowych metod produkcji. Jej celem jest rozwój przedsiębiorstwa poprzez maksymalne wykorzystanie jego zasobów i możliwości oraz otwarcie się na nowe rynki.

Czynniki decydujące o dwywersyfikacji

Do dywersyfikacji firmy może doprowadzić wiele czynników, np.: brak perspektyw na rozwój i możliwość specjalizacji, nacisk ze strony konkurencji, nadmiar lub niedobór pracowników, problemy finansowe.

Działanie to może doprowadzić do zmniejszenia prawdopodobieństwa straty, ale również i do zmniejszenia prawdopodobieństwa największego zysku.

Podział

Harry Igor Ansloff jako pierwszy dokonał klasyfikacji podziałów dywersyfikacji wyróżniając:

- dywersyfikację koncentryczną (niewielka modyfikacja produktów)

- dywersyfikację horyzontalną (wprowadzenie nowego produktu)

- dywersyfikacje konglomeratową (wprowadzanie nowych produktów dla nowych odbiorców)

- dywersyfikację wertykalną (rozszerzenie działalności przedsiębiorstwa, np. o transport swoich produktów).

L. Wrigley wyróżnił dwa typy dywersyfikacji:

-  dywersyfikacja pokrewna (kiedy przedsiębiorstwo rozszerza asortyment swoich produktów i posiada umiejętności oraz możliwości do wytworzenia tych wyrobów)

- dywersyfikacja niedokrewna (kiedy przedsiębiorstwo rozszerza asortyment swoich produktów, ale nie posiada żadnych umiejętności do wytworzenia tych wyrobów).

Polecamy również:

  • Dystrybucja - definicja

    Dystrybucja to czynności związane z fizycznym przepływem towarów. Ich celem jest przekazanie towarów od producenta do punktów sprzedaży hurtowej i detalicznej tak, aby mogły trafić do konsumentów. Dystrybucja musi odbywać się w określonym miejscu i czasie, zgodnie z oczekiwaniami i w... Więcej »

  • Popyt, podaż, prawo popytu i podaży

    Popyt to ilość towarów, jaką nabywcy są w stanie kupić po określonej cenie w danym miejscu i czasie. Na popyt wpływają dochody nabywców, ceny zamienników, kształtowanie się cen w przyszłości, sytuacja gospodarcza, preferencje konsumentów. Zgodnie z prawem popytu, przy takich samych... Więcej »

Komentarze (0)
1 + 2 =