Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Świat - strona 4

Ostatnio komentowane
Naprawdę swietne wytłumaczenie o co chodzi z energia kinetyczna wzgledem ukladu odniesie...
Tom02 • 2018-08-18 20:49:41
Uwaga czytelniku! Tomek przyszedł na świat sto lat później.
Zaraza • 2018-08-18 11:27:47
"Jezu Chry..."! Dawno już nie czytałem tak czerwonego, komuszego, wypaczonego opracowani...
Otwórz oczy • 2018-08-15 18:21:31
Według mnie bardzo przydatne dzięki temu tekstowi mniej więcej zrozumiałam jak dział...
Emilia • 2018-07-26 20:05:25
@Hasher To zależy już od tłumacza przekładu(Pisma zostały napisane w kilku językach ...
Hgfhfg • 2018-07-09 11:34:37
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

inne zanikają i będzie tak, dopóki stworzenie nie osiągnie swojej doskonałości.

Zło moralne (większe od zła fizycznego) weszło do świata przez grzech istot rozumnych i wolnych, czyli aniołów oraz ludzi. Bóg nie jest nigdy przyczyną zła moralnego, ale ze względu na szacunek do wolności bytów, które stworzył, dopuszcza je.

Księga rodzaju – stworzenie świata

W rozdziale Księgi Rodzaju (1,1-2,4), czyli księgi otwierającej Pismo Święte, znajduje się opis stworzenia świata. Stworzenie świata zostało ujęte w ramy „tygodnia pracy”:

Dzień 1: Na początku Bóg powołał do istnienia światłość i oddzielił ją od ciemności. Nadał im nazwy: światłość stała się „dniem”, a ciemność została „nocą”.

Dzień 2: Powstało sklepienie niebieskie.

Dzień 3: Bóg oddzielił suchą powierzchnię od wód. Nazwał ją ziemią i powołał roślinność.

Dzień 4: Pan stworzył ciała niebieskie: słońce, księżyc i gwiazdy.

Dzień 5: Bóg powołał do życia zwierzęta wodne i ptactwo różnego rodzaju.

Dzień 6: Zostały stworzone zwierzęta lądowe. Ukoronowaniem dzieła było stworzenie i powołanie człowieka, aby panował nad światem.

Bóg pracował 6 dni, a siódmego dnia odpoczywał. W ten sposób Żydzi uzasadnili obowiązek świętowania

Polecamy również:

  • Świat duchowy

    Wyznanie wiary nicejsko-konstantynopolitańskie rozpoczyna się słowami: Wierzę w jednego Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych... Owe rzeczy niewidzialne to właśnie świat duchowy, różny w swej istocie od świata widzialnego, czyli... Więcej »

  • Apokalipsa - koniec świata

    Wyrażenie „koniec świata” nie jest do końca zgodne z nauką chrześcijańską. W chrześcijaństwie mówi się bowiem o odnowie całego wszechświata, jego przemianie, a nie o końcu. W Piśmie Świętym to odnowienie nazywane jest „nowym niebem i nową ziemią” (2 P 3, 13; Iz 65,17; Iz 66,22; Ap... Więcej »

Komentarze (0)
2 + 5 =