Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Kampania wyborcza - definicja - WOS. Strategie kampanii wyborczych - strona 2

metoda przeliczania głosów, układ sił, aktualne nastroje polityczne;
3. zdefiniowanie elektoratu - określenie grupy społecznej, oczekiwań, wymagania oraz ich opinie
4. wybór tematu kampanii
5. planowanie kampanii - szczegółowy przebieg, zaplanowanie kalendarza
6. budowa taktyki
7. określenie środków niezbędnych do wykonania zadań- zaplecze finansowe i organizacyjne

Strategie kampanii wyborczej

Istnieje kilka podziałów strategii kampanii wyborczych:
a) ze względu na podejście do zdobywania nowych wyborców:
1) defensywne - partia nie zamierza poszukiwać nowego elektoratu
2) ofensywne - partia jest nastawiona na zdobywanie nowych wyborców
b) ze względu na stopień koncentracji na kandydacie/rywalach:
1) pozytywna - promowanie własnego kandydata
2) negatywna - działania skoncentrowane na rywalach
c) ze względu na otwarcie rynku wyborczego:
1) podtrzymywania lojalności partyjnej - rynek mały i zamknięty
2) nowych zdobyczy - duży rynek i otwarty
d) ze względu na znajomość rynku przez elektorat:
1) penetracji rynku - wykorzystuje istniejące na stabilnym rynku możliwości
2) utrzymania rynku - poszukuje nowych rozwiązań aby utrzymać i poszerzyć dotychczasowy rynek wyborczy
3) nowych przedsięwzięć - prezentowanie nowej, nietestowanej oferty politycznej
4) wzrostu - rozszerzenie istniejącego rynku oraz zmiana treści oferty politycznej
5) rozwoju rynku - wyjście z ofertą poza istniejący rynek lub zmianę treści oferty politycznej

 

Zobacz również

Losowe zadania

Komentarze (0)
Wynik działania 1 + 1 =
Ostatnio komentowane
No
Ktoś coś • 2020-04-04 18:36:20
xD
Wojciech Stożek • 2020-04-04 14:05:03
KKKK
MISTRZ • 2020-04-03 14:45:57
d
d • 2020-04-03 13:15:01
n
bn • 2020-04-03 12:55:19