Internet to globalna sieć łącząca komputery. Jego rozpowszechnienie się pod na przełomie XX i XXI wieku (wcześniej rozwijany był jako sieć łączności wojskowej, a potem łączności pomiędzy ośrodkami akademickimi i badawczymi) zrewolucjonizowało zarówno telekomunikację (przesył danych i informacji na odległość) ale także naszą pracę i codzienne życie. Ułatwienie i przyspieszenie przepływu informacji nasiliło procesy globalizacji.
Współcześnie łączność internetowa jest do pewnego stopnia scentralizowana. Przepływ informacji odbywa się bowiem głównie przez serwery świadczące usługi użytkowników Internetu. Rozwijane są jednak również usługi umożliwiające bezpośredni kontakt pomiędzy użytkownikami (łączność komputer-komputer - P2P), np. przez komunikator Skype.
Sieć udostępnia wiele usług, m.in.: możliwość tworzenia i przeglądania stron WWW, wysyłanie wiadomości pocztą elektroniczną, transfer danych, dyskusje na forach internetowych, załatwianie spraw urzędowych i realizowanie płatności na rzecz dostarczycieli towarów i usług drogą elektroniczną, coraz bardziej popularne i tańsze dla sklepów zakupy w sieci (e-commerce), zdalna nauka (e-learning).
Obecnie mamy możliwość korzystać z łączności internetowej nie tylko z wykorzystaniem komputerów stacjonarnych, ale również komputerowych sieci bezprzewodowych (Wi-Fi) oraz Internetu mobilnego (udostępnianego przez sieci telefonii komórkowej).
Liczba użytkowników Internetu na świecie wynosi obecnie około 2 mld ludzi. (tylko ok. 10 mln w 1993 roku). W USA, gdzie rozpoczęła się rewolucja internetowa w roku 1990 tylko 1 na 100 mieszkańców kraju korzystał z Internetu, w roku 2000 wśród 100 mieszkańców było średnio 44 użytkowników sieci, obecnie zaś na 100 mieszkańców przypada 82 uzytkowników Internetu.
Najwięcej użytkowników sieci pochodzi z Azji, Europy i Ameryki Północnej. Najwięcej użytkowników Internetu jest w Chinach, w 2011 roku było ich ok. 450 mln (ok. 32% mieszkańców Chin). Drugie w tym zestawieniu USA mogą pochwalić się ok. 265 mln użytkowników Internetu (82% ludności kraju). Większy niż w USA udział użytkowników w całkowitej ludności kraju obserwujemy w niektórych krajach Europy Zachodniej i Północnej, w: Luksemburgu (85,3%), Danii (86%), Holandii (88,7%), Szwecji (92,5%), Norwegii (95%), Islandii (97,5%), ale także na Nowej Zelandii, czy w Bahrajnie.