1. Obowiązkowe wakacje
Jest 11 czerwca. Kendra i Seth Sorensonowie jadą na wakacje do dziadków, ponieważ ich rodzice wyjeżdżają na rejs. Pierwszy raz odwiedzą ich dom - tylko ojciec był wcześniej w posiadłości.
W domu jest tylko dziadek - mówi, że babcia wyjechała do krewnej. Oprócz niego są pomocnik Daile i służąca Lena. Dzieci dostają pokój na strychu, w którym jest mnóstwo zabawek. Mają opiekować się rezydującą tam kurą. Nie wolno im wchodzić do lasu i stodoły - do dyspozycji mają duży ogród z basenem. Kendra dostaje od dziadka 3 klucze, które otwierają trzy rzeczy w pokoju.
2. Pozbieranie wskazówek
Następnego dnia dzieci jedzą z dziadkiem śniadanie, następnie spędzają czas w ogrodzie. Kiedy Seth eksploruje ogród Kendra szuka w pokoju zamków. Znajduje biżuterię, czekoladkę i nowy kluczyk. Dziewczynka dostrzega, że po ogrodzie rozstawione są naczynia z mlekiem i z których piją zwierzęta i owady. Pyta o to Dale’a. Mężczyzna tłumaczy, że dziadek nie wie, że wystawia mleko owadom.
3. Chata w bluszczu
Seth mimo zakazu idzie do lasu. Trafia na szopę, koło której siedzi staruszka gryząc węzeł na sznurze. Kobieta zaprasza go do środka, ale chłopiec odmawia. Pokazuje mu swoją zabawkę - kukiełkę Mendigo. Wraca do domu i opowiada siostrze gdzie był i pokazuje jej domek na drzewiena skraju ogrodu.
4. Ukryty staw
Seth znajduje w lesie ukryty ogród i prowadzi tam Kendre. Przy kolacji dziadek mówi, że wie, że złamali zasady. Negocjują i kara zostaje zmniejszona do jednego dnia w pokoju.
5. Dziennik sekretów
Kendra dzięki kluczom od dziadka otwiera tajemniczy dziennik, w którym jest napisane, by wypiła mleko. Robią to z bratem i dostrzegają, że motyle to tak naprawdę wróżki. Dziadek wyjaśnia im, że są w rezerwacie pełnym magicznych stworzeń. Wcześniejsze zakazy są dalej aktualne - nie wolno im wchodzić do lasu.
6. Maddox
Kendra pyta Lenę o staw. Kobieta opowiada jej, że jeden z opiekunów zakochał cie w najadzie, a ona uratowała mu życie, przez co stała się człowiekiem - była to ona. Seth próbuje opuścić ogród, ale siostra go powstrzymuje. Do rezerwatu przyjeżdża handlarz wróżek. Opowiada dziadkowi, że stowarzyszenie Gwiazdy Wieczorejnej, które lata wcześniej próbowało przejąć władzę nad rezerwatami się odradza.
7. Więzień w słoiku
Seth poluje na wróżki i łapie jedną do słoika.
8. Odwet
Wróżka po nocy w słoiku zamienia się w diablika. Inne za karę zamieniają Seha w morsa. Odczarowuje go Muriel, za rozwiązanie jedneko z węzłów - został ostatni, który utrzymuje ją w niewoli.
9. Hugo
Dziadek ostrzega Kendrę i Setha, że następnej nocy odbywa się noc hulanek - jedynym bezpiecznym miejscem jest wtedy dom. Chłopiec wypytuje wszystkich o potwory, jaki może zobaczyć. Dail pokazuje im golema Hugona, który pomaga w rezerwacie i spełnia wszystkie zadania.
10. Noc kupały
Dzieci są same w pokoju na poddaszu. Kendra się boi, a Seth jest ciekawy co się dzieje za oknem. Kiedy spogląda widzi dziecko na które rzucają się wilki. Otwiera okno, a wtedy potwory wdzierają się do środka. Do pokoju wbiega Dalle ze strzelbą i przegania stwory w głąb domu. Rodzeństwo zostaje samo do rana.
11. Konsekwencje
Kiedy schodzą na dół dom jest zrujnowany. W ogrodzie znajdują Dalla przemienionego w posąg. Zapuszczają się w las gdzie poznają satyrów Nowela i Dorena.
12. W stodole
Kiedy słyszą hałas w stodole wchodzą tam i widzą olbrzymią krowę. Doją ją.
13. Nieoczekiwana wiadomość
W domu zastają wiadomość ułożoną z ziaren - kura jest ich babcią przemienioną złym zaklęciem. Idą z nią do wiedźmy i rozwiązują jej ostatni supeł, żeby odczarowała babcię.
14. Po pomoc do trolla
Idą do górskiego trola, by powiedział im gdzie jest dziadek. Dzięki nagocjacjom babci zgadza się na to w zamian za masaż. Dziadek jest w podziemiach kaplicy.
15. Druga strona strychu
Babcia tłumaczy, że porwani sa w miejscu, gdzie przetrzymywany jest straszny potwór i boi się, że Muriel spróbuje go uwolnić. Babcia chce, żeby się nie mieszali ale wreszcie pozwala im iść
16. Zapomniana kapliczka
Do celu zawozi ich Hugo. W kościele znajdują związanego dziadka, Muriel uwalniającą potwora, jej pajaca i diabliki powiększonych. Walczą, ale Hugo zostaje zniszczony, a babcia i Seth pojmani. Kendrze udaje się uciec.
17. Desperacki krok
Idzie do kapliczki królowej wróżek, mimo strachu przed jej czarami. Prosi by pomogła jej w kryzysowej sytuacji.Królowa każe jej zrobić miksture.
18. Bahumat
W domu miesza łzy, mleko i krew i daje to do wypicia wróżkom, co powiększa je do ludzkich rozmiarów. Kendra każe im odczarować Dale’a, pojmać potwora i czarownicę i uratować bliskich. Przemieniły diabliki we wróżki, pojmały potwory, naprawiły Hugo i wyzwoliły Sorensonów. Mimo protestów Kendry zabrały Lenę do jeziora.
19. Pożegnanie Baśnioboru
Dziewczynka próbuje rozmawiać z najadą, ale wydaje się jej nie pamiętać. Dzieci żegnają się z rezerwatem i wyjeżdżają z rodzicami.