3. Dopasuj zdania do wykresów. Wpisz części zdania we właściwe miejsca usuwając wykropkowane. Poniżej nazwij części zdania w każdym ze zdań.
I. Wszyscy artyści przygotowali się starannie do występów.
II. Słabo rozwinęliśmy zdolności naszych podopiecznych.
III. Wszyscy koledzy pilnie trenują rzuty karne.
IV. Niezwykle ciekawy film zainteresował wszystkich uczniów naszej klasy.
A.
Co zrobił?
Kształt………………….. …………………
KształtKształt jaki? Kogo?
………….. ……………….
KształtKształtKształt
Jak? Których? Czego?
……………. …………….. ……………………
Kształt
Której?
…………………..
B.
Co zrobili?
Kształt……………… …………….
KształtKształtKształt
Którzy? Jak? Do czego?
……………… …………… …………………..
C.
KształtKształtKształt….(my)…. ……………………
Jak? Co?
……………… ……………………
Kształt
Czyje?
………………….
Kształt
Czyich?
…………..
D. co robią?
Kształt ………………… ………………………
KształtKształtKształt
Którzy? Co? Jak?
…………………………
Kształt………………… …………………..
Jakie?
…………………
Części zdania w zdaniu:
I. Wszyscy - …
Artyści -…
przygotowali się -…
starannie -…
do występów -…
II. Słabo -…
rozwinęliśmy -…
zdolności -…
naszych -…
podopiecznych-…
III. Wszyscy-…
koledzy -…
pilnie -…
trenują -…
rzuty -…
karne-…
IV. Niezwykle - …
Ciekawy -…
Film -…
Zainteresował - …
Wszystkich - …
Uczniów -…
Naszej - …
Klasy -… Szkoła PodstawowaJęzyk polski