Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Dwudziestolecie międzywojenne - charakterystyka epoki (międzywojnie - ramy czasowe, filozofia, literatura) - strona 8

Ostatnio komentowane
Co to za trzykropki???!!!
Kamel • 2018-09-18 18:11:05
Wy Qnie
• 2018-09-18 13:07:35
Nein
Hitler • 2018-09-18 07:36:51
Super! Bardzo mnie to zainspirowało!
Filip • 2018-09-17 18:11:30
xd
xd • 2018-09-17 18:29:53
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

sześcian. Obaj artyści porzucili perspektywę, przedmioty tworzyli z prostych geometrycznych form, takich właśnie jak sześciany czy ostrosłupy. W ten sposób deformowali rzeczywistość, jednak miało to służyć dotarciu do istoty rzeczy. Często obrazy powstawały w ten sposób, że malarz rozbijał malowany przedmiot poprzez tworzenie rysunków przedmiotu widzianego z różnych perspektyw, a w finale próbował to na nowo złożyć, tak by naraz można było ujrzeć wszystkie aspekty przedmiotu. Najsłynniejszym obrazem kubistycznym są „Panny z Awinionu” Picassa.

Dadaizm – był to raczej ruch artystyczny niż kierunek w sztuce, po którym zostałyby jakieś ważne dzieła. Wywołał on jednak poruszenie w środowiskach twórczych, bo głównym celem dadaistów było szokowanie i wywoływanie skandali. Nazwa wzięła się od francuskiego słowa „dada” oznaczającego zabawkę lub gaworzenie dziecka. Dadaistą był Marcel Duchamp, który w 1917 roku wystawił jako dzieło sztuki pisuar i nazwał je „Fontanna”. Zapoczątkował jednocześnie sztukę ready-made, czyli wykorzystywanie jako dzieł sztuki przedmiotów gotowych.

Surrealizm – podobnie jak w poezji miał docierać do nieświadomego. Surrealiści zafascynowali się odkryciami Zygmunta Freuda

Polecamy również:

Komentarze (0)
3 + 3 =