Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Rubens, Sąd Parysa - opis, interpretacja i analiza obrazu - strona 2

Ostatnio komentowane
Mit o Narcyzie można interpretować na wielu różnych poziomach. W najprostszym sensie s...
nikola • 2019-07-20 09:17:22
Bardzo fajne, proste wyprowadzenie wzoru.
Eto Demerzel • 2019-07-15 07:25:47
jest git
jakubas kok • 2019-07-08 10:19:33
przydałyby się jeszcze daty
j • 2019-06-27 15:49:28
wolę określenie niewierzący w boga i objawienia, lub racjonalnie myślący. jest taka p...
bergo • 2019-06-22 15:18:51
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

barw ziemi i odziani we wpisujące się w tę paletę szaty – zaledwie wyróżniają się z tła. W obrębie obu grup kompozycja narzuca również dalsze wskazówki interpretacyjne poprzez zróżnicowanie umiejscowienia postaci względem osi obrazu: poziomej (w przypadku stojącego Hermesa jako głównego bohatera i siedzącego obserwatora w osobie Parysa), jak i pionowej (w centrum grupy stoi zwycięska Afrodyta, po jej lewej stronie Atena, po prawej zaś Hera). Taki układ podpowiada nam intencję malarza do ukazania momentu, w którym pół-bożek finalizuje wybór Parysa tak, jakby młodemu pasterzowi zabrakło odwagi na wyrażenie swego sądu i obrażenie którejkolwiek z bogiń odmówieniem jej tytułu najpiękniejszej. Jego sylwetka, z dłonią podniesioną ku brodzie i oczyma wpatrzonymi w kobiety, sugeruje wielkie napięcie i nerwowość, które wyraźnie przeszkadzają Parysowi w ostatnich kalkulacjach korzyści i strat, jakie może przynieść jego werdykt.

Oczy wszystkich bogiń skierowane są w stronę jabłka, przyglądając się mu z zachłannością, ale nie bez zalotności koniecznej do przekonania Parysa. Mimo, iż osąd pasterza teoretycznie nie jest jeszcze znany, ceremonia wręczenia trofeum już się rozpoczęła – Afrodyta unosi

Polecamy również:

  • Rubens, Trzy gracje - opis, interpretacja i analiza obrazu

    Peter Paul Rubens tworzył obraz „Trzy gracje” na przestrzeni kilkunastu miesięcy począwszy od roku 1638, stojąc już u schyłku życia, trawiony artretyzmem, nadal jednak pełen witalności, radości i twórczej energii, które wypływają nawet z ostatnich z jego dzieł. W analizowanym poniżej... Więcej »

Komentarze (1)
1 + 3 =
Komentarze
ola • 2016-10-04 13:16:30
bardzo fajnie napisane
echo $this->Html->script('core.min'); echo $this->Html->script('blockadblock.js'); echo $this->Html->script('fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->css('/js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.min'); echo $this->Html->script('jnice/jquery.jNice', array('async' => 'async')); echo $this->Html->css('/js/jnice/jNice.min');