Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Komunikacja werbalna - definicja, fazy rozmowy - strona 2

odpowiedzi na pytania lub stanowi głos w dyskusji nad rozwiązaniem określonego problemu.

Komunikacja werbalna jest na co dzień niezbędna by móc w szybki sposób przekazywać sobie informacje, uzgadniać stanowiska, wymieniać poglądy. Uczestnictwo w rozmowie wymaga skupienia wielu sił poznawczych rozmówców, aktywizacji wszystkich procesów psychicznych. W trakcie komunikacji werbalnej dochodzi do przekazania komunikatu przy użyciu słów, które dzięki odpowiednim regułom gramatycznym są przekształcane w zdania.

Fazy rozmowy

W każdej rozmowie można wyróżnić trzy fazy:

  1. Faza otwarcia – zadaniem inicjatora rozmówcy jest zwrócenie uwagi na siebie i swój komunikat
  2. Faza konwersacji (postawienia tematu) – zawiera wypowiedzi o wybranym temacie rozmowy
  3. Faza zamknięcia – moment podsumowania tematu rozmowy, doprowadzenia do wniosków. Ważne jest by po zakończeniu rozmowy, żaden z jej uczestników nie czuł się zlekceważony czy urażony. Należy zatem zadbać o odpowiednie pożegnanie, podziękowanie czy obietnicę.

Zobacz również

  • Komunikacja niewerbalna - funkcje, rodzaje

    Dla usprawnienia przebiegu procesu komunikacji wskazane jest wykorzystanie nie tylko komunikatów językowych. Formy pozajęzykowe są równie ważne i skuteczne. Komunikacja może wykorzystywać również kanały takie jak wzrokowy, manualny, a nawet migowy (realizowany w przypadku osób niesłyszących).

    Więcej

Losowe zadania

Komentarze (0)
Wynik działania 2 + 4 =
Ostatnio komentowane
smieszny
helena • 2020-07-09 09:40:55
Pomylono kąty
dsf • 2020-06-22 16:11:37
wow
Kasia • 2020-06-17 11:55:30
jezu ale trudne
iwo • 2020-06-16 18:19:06
dzieki
halinka • 2020-06-15 11:00:28