Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Media a kultura - rola mediów w kształtowaniu kultury

Ostatnio komentowane
No ch*j tu jest tej charakterystyki elo
wosPRO • 2017-08-20 00:32:13
Witam Dla mnie jednym z największych paradoksów współczesnego świata jest fakt,że p...
pawlo0 • 2017-08-16 17:57:59
WIEM,ŻE MISJE POKOJOWE ŚĄ BARDZO NIEBEZPIECZNE.Podziwiam ludzi,którzy są na misji,ż...
tereska1 • 2017-08-15 08:19:23
Dobre zestawienie. Polecam także ten artykuł http://edueduonline.pl/blog/e-mail-angielsk...
Sara • 2017-08-09 10:30:02
Umiem w matme wiem ile to jest pienc pluz czy
Kujon • 2017-08-08 17:08:22
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Media a kultura - rola mediów w kształtowaniu kultury

Współczesny świat nie może się obejść bez działalności mediów, których celem jest m.in. przekazywanie informacji na temat bieżących wydarzeń oraz interpretowanie ich znaczenia w kontekście potencjalnych skutków.  Media stanowią także bardzo ważną funkcję w kształtowaniu kultury – ich zasięg i wszechobecność powoduje promowanie określonych wzorców zachowania, mody, stylów życia itp., niezależnie od szerokości geograficznej.

Koniecznie należy jednak podkreślić, że – w związku z komercjalizacją świata mediów – promowana przez media kultura ma określony kształt i najczęściej jest nastawiona na konsumpcję dóbr i usług dostarczanych przez sponsorów programów medialnych. W ten sposób kształtuje się kultura masowa/popularna żywiąca się programami o niskiej wartości artystycznej i intelektualnej, modą i rozrośniętym konsumpcjonizmem odbiorców.

Media mogą oddziaływać na kulturę i kształtować ją poprzez m.in.:

- język stosowany w mediach (ma bardzo duże znaczenie, ponieważ w znaczący sposób oddziałuje na odbiorców – obecnie obserwujemy znaczny wzrost agresji języka mediów, szczególnie w sferze politycznej. Warto zaznaczyć, że zabieg stosowania mocnego języka jest często skutecznym sposobem

Polecamy również:

Komentarze (0)
5 + 4 =