Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Media a kultura - rola mediów w kształtowaniu kultury

Ostatnio komentowane
Jestem Michał Starba witam i pozdrawiam a 3+4=8
Michał Starba • 2018-05-22 17:56:31
fajne
LOL • 2018-05-22 17:48:47
nnnnnnnnnnuuuuuuuuuuuuuudddddddddddddddaaaaaaaaaaaaa
hbg • 2018-05-22 16:43:32
"Świat jest padołem nieszczęść i płaczu"
Artur Schopenhauer • 2018-05-22 15:18:33
Dobre
Zbyszek • 2018-05-21 19:22:22
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Współczesny świat nie może się obejść bez działalności mediów, których celem jest m.in. przekazywanie informacji na temat bieżących wydarzeń oraz interpretowanie ich znaczenia w kontekście potencjalnych skutków.  Media stanowią także bardzo ważną funkcję w kształtowaniu kultury – ich zasięg i wszechobecność powoduje promowanie określonych wzorców zachowania, mody, stylów życia itp., niezależnie od szerokości geograficznej.

Koniecznie należy jednak podkreślić, że – w związku z komercjalizacją świata mediów – promowana przez media kultura ma określony kształt i najczęściej jest nastawiona na konsumpcję dóbr i usług dostarczanych przez sponsorów programów medialnych. W ten sposób kształtuje się kultura masowa/popularna żywiąca się programami o niskiej wartości artystycznej i intelektualnej, modą i rozrośniętym konsumpcjonizmem odbiorców.

Media mogą oddziaływać na kulturę i kształtować ją poprzez m.in.:

- język stosowany w mediach (ma bardzo duże znaczenie, ponieważ w znaczący sposób oddziałuje na odbiorców – obecnie obserwujemy znaczny wzrost agresji języka mediów, szczególnie w sferze politycznej. Warto zaznaczyć, że zabieg stosowania mocnego języka jest często skutecznym sposobem

Polecamy również:

Komentarze (0)
3 + 1 =