Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Media a kultura - rola mediów w kształtowaniu kultury

Ostatnio komentowane
GEOMETRIA:-)
K • 2017-02-23 20:39:53
Wszystko dobrze opisane
Penisiarz123 • 2017-02-23 18:21:32
Popieram Profesora
Szymon • 2017-02-21 10:32:57
Analiza i interpretacja wierszy Miłosza to męka...
maturzysta • 2017-02-19 17:29:33
Beznadzieja
Jerzy • 2017-02-19 14:52:08
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Media a kultura - rola mediów w kształtowaniu kultury

Współczesny świat nie może się obejść bez działalności mediów, których celem jest m.in. przekazywanie informacji na temat bieżących wydarzeń oraz interpretowanie ich znaczenia w kontekście potencjalnych skutków.  Media stanowią także bardzo ważną funkcję w kształtowaniu kultury – ich zasięg i wszechobecność powoduje promowanie określonych wzorców zachowania, mody, stylów życia itp., niezależnie od szerokości geograficznej.

Koniecznie należy jednak podkreślić, że – w związku z komercjalizacją świata mediów – promowana przez media kultura ma określony kształt i najczęściej jest nastawiona na konsumpcję dóbr i usług dostarczanych przez sponsorów programów medialnych. W ten sposób kształtuje się kultura masowa/popularna żywiąca się programami o niskiej wartości artystycznej i intelektualnej, modą i rozrośniętym konsumpcjonizmem odbiorców.

Media mogą oddziaływać na kulturę i kształtować ją poprzez m.in.:

- język stosowany w mediach (ma bardzo duże znaczenie, ponieważ w znaczący sposób oddziałuje na odbiorców – obecnie obserwujemy znaczny wzrost agresji języka mediów, szczególnie w sferze politycznej. Warto zaznaczyć, że zabieg stosowania mocnego języka jest często skutecznym sposobem

Polecamy również:

Komentarze (0)
3 + 4 =