Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Marketing polityczny - definicja, zagadnienia

Ostatnio komentowane
XD
TwojaStara123 • 2018-05-20 13:18:22
jak coś to 1+5=6
twoja stara • 2018-05-20 13:42:58
hehe
hehe • 2018-05-20 11:09:39
PKO Bank Polski http://e-m2m.pl/5b010419ce74d
jadwiga • 2018-05-20 05:39:18
ale co to jest ta reformacja!! xd
jh jh • 2018-05-19 17:16:29
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Marketing polityczny zbiór teorii, środków i technik stosowanych, aby wykreować atrakcyjny dla elektoratu wizerunek partii i jej członków.

Składa się z takich elementów jak:

a) strategie wyborcze
b) wizerunek telewizyjny kandydatów/partii
c) polityczny public relations
d) miejsce w sondażach

Głównym celem marketingu jest zwycięstwo w wyborach, zdobycie władzy i jak najdłuższe jej utrzymanie. Partie polityczne używają w tym celu przede wszystkim mediów: spoty telewizyjne, audycje radiowe, debaty, artykuły przedstawiające w pozytywnym świetle kandydatów oraz ulotki, plakaty, wiece wyborcze, hasła etc.

W Polsce po raz pierwszy zastosowano techniki marketingu wyborczego w wyborach do sejmu w 1989 r. Do prowadzenia kampanii wyborczej Solidarności zatrudniono Francuza - Jacquesa Seguela. Np. każdy z kandydatów partii miał zdjęcie z Lechem Wałęsą na plakacie wyborczym.

Polecamy również:

Komentarze (0)
5 + 4 =