Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Marketing polityczny - definicja, zagadnienia

Ostatnio komentowane
Profesor Geist jest przykładem!? Osoba sama w sobie nie może być przykładem... Co za f...
confused • 2017-03-30 21:26:15
bardzo przydatne opracowanie, polecam!
brak nicku • 2017-03-30 18:34:33
bardzo mądry tekst z pewnością przydatny
Janusz Biznesu • 2017-03-30 17:56:10
lol
xfgverfgdx • 2017-03-30 15:28:06
Moja koleżanka powiedziała że jak się obudziła przypomniała sobie że dziś piszemy ...
Eliana for nał • 2017-03-29 15:13:51
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Marketing polityczny - definicja, zagadnienia

Marketing polityczny zbiór teorii, środków i technik stosowanych, aby wykreować atrakcyjny dla elektoratu wizerunek partii i jej członków.

Składa się z takich elementów jak:

a) strategie wyborcze
b) wizerunek telewizyjny kandydatów/partii
c) polityczny public relations
d) miejsce w sondażach

Głównym celem marketingu jest zwycięstwo w wyborach, zdobycie władzy i jak najdłuższe jej utrzymanie. Partie polityczne używają w tym celu przede wszystkim mediów: spoty telewizyjne, audycje radiowe, debaty, artykuły przedstawiające w pozytywnym świetle kandydatów oraz ulotki, plakaty, wiece wyborcze, hasła etc.

W Polsce po raz pierwszy zastosowano techniki marketingu wyborczego w wyborach do sejmu w 1989 r. Do prowadzenia kampanii wyborczej Solidarności zatrudniono Francuza - Jacquesa Seguela. Np. każdy z kandydatów partii miał zdjęcie z Lechem Wałęsą na plakacie wyborczym.

Polecamy również:

Komentarze (0)
1 + 1 =