Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Kampania wyborcza - definicja - WOS. Strategie kampanii wyborczych

Ostatnio komentowane
Popieram Profesora
Szymon • 2017-02-21 10:32:57
Analiza i interpretacja wierszy Miłosza to męka...
maturzysta • 2017-02-19 17:29:33
Beznadzieja
Jerzy • 2017-02-19 14:52:08
XDDDDDDD
XD • 2017-02-17 09:04:28
Myślę że notatka jest bardzo przydatna. Pozdrawiam Angelika
Angelika • 2017-02-17 08:55:40
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Kampania wyborcza - definicja - WOS. Strategie kampanii wyborczych

Kampania wyborcza jest to zespół działań realizowany przy pomocy mediów masowych przez konkurujące ze sobą partie polityczne w celu zdobycia władzy. Realizowany jest poprzez prezentowanie własnych poglądów, celów z programu partii lub samodzielnego programu kandydata. Organizowane są zwłaszcza w okresie poprzedzającym wybory prezydenckie, parlamentarne i samorządowe.

Zasady prowadzenia kampanii wyborczych określają przepisy prawa wyborczego. Kampania wyborcza zaczyna się w dniu ogłoszenia rozporządzenia prezydenta o wyborach, a kończy się 24 godziny przed dniem głosowania. W czasie jej trwania organizowane są zgromadzenia wyborców, wywiesza się plakaty, rozdaje ulotki. Zabroniona jest kampania wyborcza, która zakłóca funkcjonowanie instytucji publicznych oraz prowadzona na terenie jednostek wojskowych, w oddziałach obrony cywilnej i w koszarach jednostek policyjnych. Na 12 dni przed datą wyborów zabronione jest publikowanie wyników sondaży opinii publicznej przewidujących decyzje elektoratu.

Proces budowy strategii kampanii wyborczej:
1. wyznaczenie celów kampanii,
2. analiza czynników potrzebnych do skutecznej realizacji kampanii- m.in. popularność partii, miejsce na liście wyborczej,

Polecamy również:

Komentarze (0)
1 + 2 =