Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Funkcje mediów - WOS

Ostatnio komentowane
ale beka
dupa dupa dupa i jeszcze raz dupa • 2015-04-16 14:02:13
XD
robot • 2015-04-16 12:43:34
nie dało się
J • 2015-04-17 17:23:19
Bym zrobił lepszy
yolo • 2015-04-15 16:54:55
aha
Ja • 2015-04-15 14:28:49
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Media spełniają określone funkcje w społeczeństwie, nie istnieją środki społecznego przekazu, które nie wypełniałyby żadnego zadania, ponieważ wpisane jest to w ich istnienie.

Możemy wskazać na następujące funkcje mediów:
1. funkcja rozrywkowa (rekreacyjna) – media pełnią tu zadanie medium dostarczającego widzom rozrywki, zabawy, głównie poprzez zamieszczanie wywiadów z gwiazdami, różnego rodzaju produkcji serialowych, teleturniejów, muzycznych audycji radiowych, artykuły plotkarskie;
2. funkcja informacyjna – tę funkcję mediów uważa się za najważniejszą. Media wypełniają ją przede wszystkim przy wykorzystaniu bloków informacyjnych (które zapewniają widzom najważniejsze doniesienia ze świata polityki, kultury czy ekonomii), programów i audycji o naturze debat, dyskusji lub komentarzy.
3. funkcja opiniotwórcza – częściowo jest powiązana z funkcją informacyjną, bowiem coraz częściej podawanie informacji jest sprzężone z ich komentowaniem, czyli tym samym wpływaniem na opinię publiczną. Przy użyciu różnego rodzaju programów i audycji, artykułów zawierających komentarze bądź opinie, szczególnie jeśli jest w nich prezentowane zdanie osób będących autorytetami dla odbiorców (np. osoby publiczne,

Polecamy również:

  • Media - rodzaje, podział, charakterystyka - WOS

    Z reguły mówiąc o rodzajach mediów pierwsze skojarzenia kierują się w stronę najbardziej popularnych środków przekazu, czyli prasy, telewizji, internetu i radia. Natomiast to jest jedynie część mediów, choć mająca bardzo szerokie pole oddziaływania oraz powszechnie dostępna i bardzo...

  • Social media - definicja, opis, przykłady

    Social media (media społecznościowe) – to pojęcie odnoszące się do ogólnie pojętych mediów internetowych i mobilnych technologii, które umożliwiają komunikację (interaktywny dialog) z innymi ludźmi, na różnych płaszczyznach. Ich istotną zaletą jest komunikacja bez ograniczeń...

Przepisz kod:
wczytaj nowy