Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Świat

Ostatnio komentowane
To za bardzo mi nie pomogło
Iga • 2017-04-25 19:55:00
Najlepsza wypowiedź! !!
Krzysio xd • 2017-04-25 18:15:48
dziena
mania • 2017-04-25 16:32:53
orewa ochinchin daisuki nandayo
nardo • 2017-04-25 14:37:26
najsu des
Okarin-sama • 2017-04-25 14:30:26
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Świat

szabatu (hebr. odpoczynek). Nie należy jednak tego odpoczynku traktować jako konieczności wynikającej ze zmęczenia się Boga, gdyż Jego, jako Istoty najdoskonalszej i wszechmogącej, zmęczenie nie dotyczy.

Świat widzialny

Wyrażenie „niebo i ziemia” w Piśmie Świętym oznacza wszystko, co istnieje, zarówno świat duchowy, jak i materialny. Ziemia jest światem widzialnym.

W świecie widzialnym nie istnieje nic, co nie zostałoby stworzone przez Boga. Wszystkie byty i cała przyroda, która nas otacza, to dzieło Stwórcy. A ponieważ każde stworzenie zostało powołane przez Boga, to każde musi posiadać własną dobroć i doskonałość:

Wszystkie rzeczy bowiem z samego faktu, że są stworzone, mają własną trwałość, prawdziwość, dobroć i równocześnie własne prawa i porządek. ( Sobór Watykański II, konst. Gaudium et spes, 36)

Z tego też powodu człowiek powinien szanować każde stworzenie. Kościół w swojej nauce podkreśla również współzależność i solidarność między stworzeniami. Żadne nie było wynikiem przypadku, każde zostało powołane przez Boga, gdyż taki był Jego plan. Różnorodność, którą obserwujemy jest jego dziełem. Równocześnie stworzenia są w relacjach hierarchicznych, zgodnych z kolejnością opisu stworzenia z Księgi Rodzaju. Wzajemnie się uzupełniają, ale też jedne służą drugim. Człowiek jest szczytem stworzenia, gdyż jako jedyny został stworzony na Boże podobieństwo. Jednak Bóg miłuje wszystkie swoje dzieła:

Pan jest dobry dla wszystkich i Jego miłosierdzie ogarnia wszystkie Jego dzieła. (Ps 145,9)

Polecamy również:

  • Świat duchowy

    Wyznanie wiary nicejsko-konstantynopolitańskie rozpoczyna się słowami: Wierzę w jednego Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych... Owe rzeczy niewidzialne to właśnie świat duchowy, różny w swej istocie od świata widzialnego, czyli... Więcej »

  • Apokalipsa - koniec świata

    Wyrażenie „koniec świata” nie jest do końca zgodne z nauką chrześcijańską. W chrześcijaństwie mówi się bowiem o odnowie całego wszechświata, jego przemianie, a nie o końcu. W Piśmie Świętym to odnowienie nazywane jest „nowym niebem i nową ziemią” (2 P 3, 13; Iz 65,17; Iz 66,22; Ap... Więcej »

Komentarze (0)
4 + 1 =