Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Świat

Ostatnio komentowane
No ch*j tu jest tej charakterystyki elo
wosPRO • 2017-08-20 00:32:13
Witam Dla mnie jednym z największych paradoksów współczesnego świata jest fakt,że p...
pawlo0 • 2017-08-16 17:57:59
WIEM,ŻE MISJE POKOJOWE ŚĄ BARDZO NIEBEZPIECZNE.Podziwiam ludzi,którzy są na misji,ż...
tereska1 • 2017-08-15 08:19:23
Dobre zestawienie. Polecam także ten artykuł http://edueduonline.pl/blog/e-mail-angielsk...
Sara • 2017-08-09 10:30:02
Umiem w matme wiem ile to jest pienc pluz czy
Kujon • 2017-08-08 17:08:22
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Świat

jest transcendentny – zewnętrzny – wobec niego. Równocześnie Bóg, jako pierwsza przyczyna wszystkiego, co istnieje, jest także obecny w swoim stworzeniu: W Nim żyjemy, poruszamy się i jesteśmy (Dz 17,28). Nie można jednak immanencji Boga sprowadzać do panteizmu, bo Bóg nie jest tożsamy z wszechświatem.

Bóg stwarza świat nie tylko uporządkowany, ale również dobry:

A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre. (Rdz 1,31)

Bóg nie pozostawił świata samemu sobie, jak głosił światopogląd deistyczny. Pan ciągle podtrzymuje swoje stworzenie, kieruje nim, i to On zadecyduje o jego końcu. Taką z jednej strony troskę, z drugiej strony władzę, nazywamy Opatrznością Bożą. Obejmuje ona zarówno losy pojedynczego człowieka, jak i wielkie wydarzenia historii. Panowanie Boga nad światem jest absolutne:

Nasz Bóg jest w niebie; czyni wszystko, co zechce. (Ps 115, 3)

Skoro Bóg stworzył świat dobry i cały czas nad nim czuwa, to automatycznie się pojawia pytanie: skąd się wzięło zło? Odpowiedź nie jest prosta. Kościół odróżnił zło moralne od zła fizycznego. Zło fizyczne tłumaczy tym, że Bóg stworzył świat „w drodze” do doskonałości. Świat jest czymś co się staje; jedne byty się pojawiają,

Polecamy również:

  • Świat duchowy

    Wyznanie wiary nicejsko-konstantynopolitańskie rozpoczyna się słowami: Wierzę w jednego Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych... Owe rzeczy niewidzialne to właśnie świat duchowy, różny w swej istocie od świata widzialnego, czyli... Więcej »

  • Apokalipsa - koniec świata

    Wyrażenie „koniec świata” nie jest do końca zgodne z nauką chrześcijańską. W chrześcijaństwie mówi się bowiem o odnowie całego wszechświata, jego przemianie, a nie o końcu. W Piśmie Świętym to odnowienie nazywane jest „nowym niebem i nową ziemią” (2 P 3, 13; Iz 65,17; Iz 66,22; Ap... Więcej »

Komentarze (0)
4 + 5 =