Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Dwudziestolecie międzywojenne - charakterystyka epoki (międzywojnie - ramy czasowe, filozofia, literatura)

Ostatnio komentowane
Opis bardardzo prosty w pozytywnym znaczeniu i łatwo się go tłumaczy np na angielski ki...
NOEL • 2017-07-27 21:52:43
Co jest przyczyna , ze czastki maja ladunek elektryczny , czy nie jest to podobny mechan...
Le • 2017-07-22 21:28:41
W modelu stardardowym mezo obojetny ( pi ) zbudowany jest z kwarku ( u ) i antykwarku ( u...
Lech Lechman • 2017-07-22 19:28:02
Dlaczego nie ma daty wstawienia komentarza? Manipulacja?
Ciekawski • 2017-07-22 07:43:14
niech twardo sprawuja swoj urzad
kasia • 2017-07-20 17:16:17
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Dwudziestolecie międzywojenne - charakterystyka epoki (międzywojnie - ramy czasowe, filozofia, literatura)

sześcian. Obaj artyści porzucili perspektywę, przedmioty tworzyli z prostych geometrycznych form, takich właśnie jak sześciany czy ostrosłupy. W ten sposób deformowali rzeczywistość, jednak miało to służyć dotarciu do istoty rzeczy. Często obrazy powstawały w ten sposób, że malarz rozbijał malowany przedmiot poprzez tworzenie rysunków przedmiotu widzianego z różnych perspektyw, a w finale próbował to na nowo złożyć, tak by naraz można było ujrzeć wszystkie aspekty przedmiotu. Najsłynniejszym obrazem kubistycznym są „Panny z Awinionu” Picassa.

Dadaizm – był to raczej ruch artystyczny niż kierunek w sztuce, po którym zostałyby jakieś ważne dzieła. Wywołał on jednak poruszenie w środowiskach twórczych, bo głównym celem dadaistów było szokowanie i wywoływanie skandali. Nazwa wzięła się od francuskiego słowa „dada” oznaczającego zabawkę lub gaworzenie dziecka. Dadaistą był Marcel Duchamp, który w 1917 roku wystawił jako dzieło sztuki pisuar i nazwał je „Fontanna”. Zapoczątkował jednocześnie sztukę ready-made, czyli wykorzystywanie jako dzieł sztuki przedmiotów gotowych.

Surrealizm – podobnie jak w poezji miał docierać do nieświadomego. Surrealiści zafascynowali się odkryciami Zygmunta Freuda

Polecamy również:

Komentarze (0)
5 + 2 =