Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Dwudziestolecie międzywojenne - charakterystyka epoki (międzywojnie - ramy czasowe, filozofia, literatura)

Ostatnio komentowane
yyyy no tak
ddddfffgfgf • 2017-12-17 17:12:45
Czescz
Łukasz Chujnacki • 2017-12-17 15:01:47
przydatne bo mam test
wiktoria • 2017-12-17 11:54:47
znowu 5 dostgane
Ola Gowotek • 2017-12-16 13:26:19
nmmm
poiyt • 2017-12-16 06:39:30
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Dwudziestolecie międzywojenne - charakterystyka epoki (międzywojnie - ramy czasowe, filozofia, literatura)

sześcian. Obaj artyści porzucili perspektywę, przedmioty tworzyli z prostych geometrycznych form, takich właśnie jak sześciany czy ostrosłupy. W ten sposób deformowali rzeczywistość, jednak miało to służyć dotarciu do istoty rzeczy. Często obrazy powstawały w ten sposób, że malarz rozbijał malowany przedmiot poprzez tworzenie rysunków przedmiotu widzianego z różnych perspektyw, a w finale próbował to na nowo złożyć, tak by naraz można było ujrzeć wszystkie aspekty przedmiotu. Najsłynniejszym obrazem kubistycznym są „Panny z Awinionu” Picassa.

Dadaizm – był to raczej ruch artystyczny niż kierunek w sztuce, po którym zostałyby jakieś ważne dzieła. Wywołał on jednak poruszenie w środowiskach twórczych, bo głównym celem dadaistów było szokowanie i wywoływanie skandali. Nazwa wzięła się od francuskiego słowa „dada” oznaczającego zabawkę lub gaworzenie dziecka. Dadaistą był Marcel Duchamp, który w 1917 roku wystawił jako dzieło sztuki pisuar i nazwał je „Fontanna”. Zapoczątkował jednocześnie sztukę ready-made, czyli wykorzystywanie jako dzieł sztuki przedmiotów gotowych.

Surrealizm – podobnie jak w poezji miał docierać do nieświadomego. Surrealiści zafascynowali się odkryciami Zygmunta Freuda

Polecamy również:

Komentarze (0)
1 + 3 =