Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rubens, Trzy gracje - opis, interpretacja i analiza obrazu

Ostatnio komentowane
.
eeee hej • 2014-12-16 18:05:30
Gif, czytałeś tę książkę, bo jeśli tak i wiesz, że Mateusz była szpakiem, a nie k...
Piątoklasistka • 2014-12-17 18:01:34
Byłeś na stronie, gdzie nie ma reklam, bo ja nie!!!
Piątoklasistka • 2014-12-17 18:03:33
No w sumie... Według mnie to sobie zapewne lepsze NAPISZESZ, co nie Selfie???
Piątoklasistka • 2014-12-17 18:05:39
Rucham ci matke. ( teraz )
Twoja Matka • 2014-12-14 18:03:12
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA
Peter Paul Rubens, Trzy gracje (1638)
Trzy gracje (1638)

 

Peter Paul Rubens tworzył obraz „Trzy gracje” na przestrzeni kilkunastu miesięcy począwszy od roku 1638, stojąc już u schyłku życia, trawiony artretyzmem, nadal jednak pełen witalności, radości i twórczej energii, które wypływają nawet z ostatnich z jego dzieł. W analizowanym poniżej malunku niektórzy badacze dopatrują się swego rodzaju podsumowania uczuciowej historii artysty, na którą – jeśli wierzyć tego typu dociekaniom – musiał spoglądać z ciepłą nostalgią, jaka przeniknęła płótno i spowiła je swą niepowtarzalną atmosferą.

W ujęciu literalnym temat dzieła zaczerpnięty został ze starożytności, oto bowiem jego bohaterkami Rubens uczynił gracje, znane z mitologii rzymskiej jako boginie kobiecego piękna, wdzięku i zmysłowej radości. Ich nagie ciała stanowią ośrodek kompozycji i wypełniają cały pierwszy plan obrazu, pozostawiając niewiele miejsca nawet na tło, które „nieśmiało” rysuje się za ich konturami, nie rozpraszając uwagi widza. Jej skupieniu służy również sposób użycia światła, które najmocniej eksponuje wszystkie trzy postaci, dodając promienności ich skórze i pogłębiając wrażenie jej bliskości do bieli, co w czasach baroku uważane było za przejaw kobiecego piękna.

Gracje

Polecamy również:

  • Rubens, Sąd Parysa - opis, interpretacja i analiza obrazu

    Peter Paul Rubens stworzył dzieło zatytułowane „Sąd Parysa” w 1639 roku – zaledwie kilka miesięcy przed swoją śmiercią – malunek jest więc owocem najdojrzalszego okresu w jego twórczości, zaś historia oceniła go również jako jeden z najznakomitszych wytworów dojrzałego...

Przepisz kod:
wczytaj nowy
Persassy • 2014-12-04 17:47:40
Gracje były rzymskie, w Grecji były Charyty