Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Trzej elektrycerze - streszczenie

Ostatnio komentowane
aale fajne
nwm • 2016-12-04 13:32:24
nojs
lol • 2016-12-04 11:05:26
ten nademną to pedał XD
mojstaryjestfanatykiemwedkarstwa • 2016-12-03 17:51:08
elo
lolek • 2016-12-03 10:57:03
I tak nie zdacie cfele XD
Ruhaczmateg • 2016-12-01 17:33:21
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Trzej elektrycerze - streszczenie

Pewien konstruktor-wynalazca, który zbudował wiele już różnych maszyn dużych i małych, postanowił dokonać rzeczy niemożliwej: zapragnął połączyć życie ze śmiercią. Stworzył więc rozumne istoty z wody.

Znalazł planetę, leżącą bardzo daleko od wszystkich słońc. Tam, z lodów jej oceanu, wyciął Kryonidów. Szkodziło im wszelkie ciepło, toteż wybudowali oni miasta i pałace, a do ich oświetlania używali zórz polarnych zamkniętych w przezroczystych pojemnikach. Słynęli ze swoich klejnotów, w których się lubowali. Kosztowności te były zrobione z zamarzniętych gazów, a dzięki swoim barwom umilały Kryonidom wieczną noc, panującą na ich planecie. Bogactwa te przyciągały na Kryonię śmiałków, chcących odebrać klejnoty jej mieszkańcom.

Jako pierwszy na planetę przyleciał elektrycerz Mosiężny. Jednak gdy stanął na lodach Kryonii, jego stopy stopiły się i elektrycerz runął w ocean, i spoczął na jego dnie.

Drugim śmiałkiem był elektrycerz Żelazny. Ten opił się helem tak, że jego wnętrze bulgotało. Usiadł więc i czekał, aż ostygnie. Gdy to się stało, okazało się, że jego smary stężały i nie może się ruszyć. Padający śnieg zamienił go w białą górę, którą nazwano Żelazną.

W końcu na Kryonię przybył

Polecamy również:

Komentarze (15)
4 + 1 =
Komentarze
Aga • 2016-09-28 17:46:59
Dzięki jutro mamkartkówkę dzięki za pomoc
Marek • 2016-05-30 17:13:36
Wielkie dzięki dostałam 5 z testu
marta • 2016-05-18 18:30:58
super nie rozumiałam tej lektury jak czytałam dzięki
DAMIAN XD • 2016-04-19 14:08:34
DZIĘKIJE
Natalia • 2016-04-06 18:09:00
Za opowiadanie dostałam 5, choć nie przeczytałam ani wyrazu lektury :) POLECAM!
Karolina • 2016-02-11 16:18:57
Dzięki
timanda • 2015-10-15 16:57:55
to jest super dzięki za pomoc
Szymston • 2015-09-21 16:16:27
Super, dzięki za pomoc :)
Wolfblod :) • 2015-06-07 08:13:05
Supcio , dzięki za pomoc :)
Buźka • 2015-04-09 18:54:11
Dzięki bardzo mi pomogłaś(eś). Jeszcze raz dziękuję :) ! Pozdrawiam ;) :P
Dusia • 2015-04-09 18:45:43
Dzięki za streszczenie tego ;) !
wojtek • 2015-03-22 07:09:26
dzięki bardzo fajne naprawdę mi pomogłeś/aś
witek • 2015-03-22 07:08:38
zaj***ste
hihutajka • 2015-03-09 19:04:35
supcio
disseprobolek • 2015-01-07 17:17:28
dzięki