Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Theodore Gericault - biografia i dzieła

Ostatnio komentowane
wh0cd431722 [url=http://motrin800.us.org/]purchase motrin[/url]
Erickdox • 2017-08-24 04:13:59
No ch*j tu jest tej charakterystyki elo
wosPRO • 2017-08-20 00:32:13
Witam Dla mnie jednym z największych paradoksów współczesnego świata jest fakt,że p...
pawlo0 • 2017-08-16 17:57:59
WIEM,ŻE MISJE POKOJOWE ŚĄ BARDZO NIEBEZPIECZNE.Podziwiam ludzi,którzy są na misji,ż...
tereska1 • 2017-08-15 08:19:23
Dobre zestawienie. Polecam także ten artykuł http://edueduonline.pl/blog/e-mail-angielsk...
Sara • 2017-08-09 10:30:02
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Theodore Gericault - biografia i dzieła

Theodore Gericault - autoportret
Theodore Gericault - autoportret

Theodore Gericault urodził się w 1791 r. pod Paryżem. Wcześnie stracił matkę, sam też żył zaledwie 33 lata. Jego nauczycielami malarstwa i rysunku byli Carl Varnet i Guerin. Gericault miał jednak już od wczesnej młodości własną wizję sztuki, fascynowało go bowiem nie tyle wierne kopiowanie natury, co subiektywne jej przedstawianie. Interesował się malarstwem barokowym, a więc bogactwem kształtów i kolorów.

Zadebiutował jako artysta scenami współczesnymi, przedstawiającymi pozbawione klasycznego heroizmu epizody walk Wielkiej Armii Napoleona. Co ciekawe, większe uznanie niż we Francji zdobył w Londynie, gdzie wystawił swój najważniejszy obraz „Tratwa Meduzy”. Tam też zainteresował się dziełami Constable'a i techniką litografii.

W 1816 r. malarz odwiedził Rzym, gdzie zetknął się z twórczością Michała Anioła i zaczął inspirować się nią w swoich pracach. Gericault zmarł przedwcześnie, na skutek upadku z konia, w 1824 r.

Twórczość Theodore'a Gericaulta

Theodore Gericault, Portret kobiety uzależnionej od hazardu
Theodore Gericault, Portret kobiety uzależnionej od hazardu

Już we wczesnych pracach Gericaulta – „Oficer szaserów” (1812) i „Ranny kirasjer” (1814) - zaznacza się odmienność wizji tego malarza od jego poprzedników. Widać tu bowiem fascynację dwuznacznym urokiem przegranej. Artystę interesuje przede

Polecamy również:

Komentarze (0)
2 + 2 =