Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Theodore Gericault - biografia i dzieła

Ostatnio komentowane
Co jest przyczyna , ze czastki maja ladunek elektryczny , czy nie jest to podobny mechan...
Le • 2017-07-22 21:28:41
W modelu stardardowym mezo obojetny ( pi ) zbudowany jest z kwarku ( u ) i antykwarku ( u...
Lech Lechman • 2017-07-22 19:28:02
Dlaczego nie ma daty wstawienia komentarza? Manipulacja?
Ciekawski • 2017-07-22 07:43:14
niech twardo sprawuja swoj urzad
kasia • 2017-07-20 17:16:17
Najwyższy czas skonczyc z bezprawie a sędziów którzy są polityczni wyrzucić z zawodu...
Maria • 2017-07-14 10:13:27
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Theodore Gericault - biografia i dzieła

Theodore Gericault - autoportret
Theodore Gericault - autoportret

Theodore Gericault urodził się w 1791 r. pod Paryżem. Wcześnie stracił matkę, sam też żył zaledwie 33 lata. Jego nauczycielami malarstwa i rysunku byli Carl Varnet i Guerin. Gericault miał jednak już od wczesnej młodości własną wizję sztuki, fascynowało go bowiem nie tyle wierne kopiowanie natury, co subiektywne jej przedstawianie. Interesował się malarstwem barokowym, a więc bogactwem kształtów i kolorów.

Zadebiutował jako artysta scenami współczesnymi, przedstawiającymi pozbawione klasycznego heroizmu epizody walk Wielkiej Armii Napoleona. Co ciekawe, większe uznanie niż we Francji zdobył w Londynie, gdzie wystawił swój najważniejszy obraz „Tratwa Meduzy”. Tam też zainteresował się dziełami Constable'a i techniką litografii.

W 1816 r. malarz odwiedził Rzym, gdzie zetknął się z twórczością Michała Anioła i zaczął inspirować się nią w swoich pracach. Gericault zmarł przedwcześnie, na skutek upadku z konia, w 1824 r.

Twórczość Theodore'a Gericaulta

Theodore Gericault, Portret kobiety uzależnionej od hazardu
Theodore Gericault, Portret kobiety uzależnionej od hazardu

Już we wczesnych pracach Gericaulta – „Oficer szaserów” (1812) i „Ranny kirasjer” (1814) - zaznacza się odmienność wizji tego malarza od jego poprzedników. Widać tu bowiem fascynację dwuznacznym urokiem przegranej. Artystę interesuje przede

Polecamy również:

Komentarze (0)
3 + 4 =