Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Konflikt pokoleń w Tangu

Ostatnio komentowane
ja niestety tez mam :(
Paulinka • 2015-08-24 11:29:31
@Stefan, dziękujemy za zwrócenie uwagi. Poprawiliśmy datę.
ADMIN • 2015-08-18 09:34:24
Zamiast "ΔL = constans" napisałbym ΔL = 0 albo L = constans. "Δ" (delta) oznacza bowi...
Marcin • 2015-08-11 06:20:22
tekst przydatny, ale jeszcze zaden mysliciel nie odkryl "jak pozbyc sie leku przed smierc...
ewre • 2015-08-08 10:37:57
Nigdy nie było tzw. plemion polskich.Albo plemion lechickich. Polanie nie byli i nie są ...
Wojciech • 2015-07-26 21:10:45
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Konflikt pokoleń trwa na świecie nieustannie, każda kolejna generacja pragnie urządzić rzeczywistość po swojemu. Tradycyjnie młodzi dążą do zmian, a starzy dbają o utrzymanie status quo. Jednak wszystkie przemiany pokoleniowe zmierzają stopniowo do rozszerzania wolności i rozluźnienia obyczajów.

W „Tangu” Mrożek w groteskowy sposób ukazuje przekroczenie pewnej granicy w owym dążeniu do wolności i swobody. Pokolenie Stomila i Eleonory doprowadziło swoją walkę, zrywanie „zaskorupiałych okowów religii, moralności, społeczeństwa, sztuki” do absurdu. Zniszczyli oni wszelkie zasady, więc następne pokolenie nie ma już przeciwko czemu się buntować.

Artur właśnie to ma im za złe. Młodzieniec uważa, że pozbawili go możliwości buntu, ich postawa odebrała mu prawo do niezgody, od wieków przysługujące młodym. Jako że rodzice pozostali młodzi duchem, Artur w wieku dwudziestu pięciu lat musi być stary, tj. przyjąć postawę charakterystyczną dla starych:

(…) Buntować się przeciwko wam? A kto wy jesteście? Bezkształtna masa, amorficzny stwór, zatomizowany świat, tłum bez formy i konstrukcji. Waszego świata już nie można nawet rozsadzić. Sam się rozlazł (…).

Nie da się buntować przeciwko pokoleniu,

Polecamy również:

Przepisz kod:
wczytaj nowy