Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Tango - problematyka

Ostatnio komentowane
Francja nas (ich)....dymala jak chciała--tylko,ze polacy nie byli madrzy.....byli może i...
Harry • 2015-07-29 20:18:47
Nigdy nie było tzw. plemion polskich.Albo plemion lechickich. Polanie nie byli i nie są ...
Wojciech • 2015-07-26 21:10:45
prawdziwa sodoma i gomora
wera • 2015-07-26 13:18:08
demokracja amerykańska opiera się na tysiącach wymordowanych Indian na niewolniczej pra...
dodo • 2015-07-12 15:34:13
Podoba mi się przedstawienie historii powstania dogmatu o trójcy. Czyli tak naprawdę do...
Wojciech • 2015-07-07 12:38:05
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Głównym tematem „Tanga” jest konflikt pokoleń, w którym role starych i młodych zostają odwrócone. Syn zarzuca rodzicom, że doprowadzili do kompletnego chaosu, zniszczyli wszelkie zasady, ostatecznie zerwali z tradycją, odbierając mu tym samym prawo do buntu. Absolutna wolność, jaką wprowadzili, okazała się przymusem nie do zniesienia.

Konflikt ten wprowadza do dramatu problematykę społeczno-obyczajową. W krzywym zwierciadle ukazuje obraz społeczeństwa po rewolucji obyczajowej. Wolność, o którą walczyły kolejne pokolenia, a którą generacja Stomila i Eleonory doprowadziła do granic absurdu, nie przynosi nikomu szczęścia.

Konflikt ten dotyczy także sfery moralnej. Łamanie podstawowych zasad prowadzi do zniszczenia więzi rodzinnych. Nie ma tu wzajemnej miłości, szacunku, zaufania. Upadek moralności stwarza grunt do zaistnienia władzy totalitarnej. Edek stawia sprawę jasno:

(…) Wy będziecie mnie słuchać (...). Ale nie bójcie się, byle cicho siedzieć, nie podskakiwać, uważać, co mówię, a będzie wam ze mną dobrze (…) Tylko posłuch musi być.

Problematyka polityczna ujawnia się w dążeniu Artura do przywrócenia dawnego porządku, co można odczytywać jako alegorię powstawania rządów totalitarnych.

Polecamy również:

Przepisz kod:
wczytaj nowy