Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rembrandt Powrót Syna Marnotrawnego - opis, interpretacja i analiza obrazu

Ostatnio komentowane
fajny
viduous • 2015-09-05 10:53:47
Dzięki za pomoc!
OlaSixxxxx • 2015-09-04 12:16:44
polecam!
kotek1234 • 2015-09-01 17:19:04
Niech ci, którzy dokonują obliczeń zarówno minimum egzystencji, jak i minimum socjalne...
Izabela • 2015-08-31 13:10:57
ja niestety tez mam :(
Paulinka • 2015-08-24 11:29:31
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA
Rembrandt, Powrót syna marnotrawnego
Rembrandt, Powrót syna marnotrawnego

 

Opis i analiza

Obraz „Powrót syna marnotrawnego” powstał w drugiej połowie XVII w. Rembrandt van Rijn namalował scenę z biblijnej przypowieści, kiedy to młody mężczyzna po roztrwonieniu rodzinnego majątku wraca skruszony do swojego ojca. Obraz przedstawia epizod, w którym uczestniczy kilka osób.

Centralnymi postaciami, wydobytymi z tła za pomocą techniki światłocienia, są ojciec i syn. Sylwetka starszego mężczyzny została umieszczona twarzą do odbiorcy, natomiast młodzieniec jest odwrócony tyłem. Twarz ojca wyraża bezgraniczną miłość i przebaczenie. Pochyla się on nad klęczącym mężczyzną i przytula oblicze do jego głowy. Ojciec opiera ręce na ramionach młodego człowieka. Obie dłonie wyraźnie się różnią: jedna jest ręką starszego, spracowanego człowieka, druga natomiast przypomina delikatną rękę kobiecą lub dłoń osoby, która nie zajmuje się pracą fizyczną.

Syn marnotrawny z kolei znajduje się w pozycji wyrażającej szczerą skruchę. Jest on ubrany w nędzne, potargane łachmany. Na jednej stopie ma rozpadające się obuwie, natomiast druga jest naga i poraniona. Z prawej strony znajdują się trzy inne postaci: dwóch mężczyzn, którzy mają na sobie bogate stroje i kobieta stojąca w drzwiach.

Polecamy również:

  • Rembrandt Lekcja anatomii doktora Tulpa - opis, interpretacja i analiza obrazu

    W 1631 roku – niedługo po śmierci ojca – Rembrandt przeniósł się na stałe z rodzinnej Lejdy do Amsterdamu, znajdując w stolicy Holandii swego rodzaju agenta, pomocnika w zdobywaniu nowych zleceń, w osobie Hendricka van Uylenburgha. Słynny w całym kraju handlarz dziełami sztuki prawdopodobnie...

Przepisz kod:
wczytaj nowy