Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Charakterystyka Konrada

Ostatnio komentowane
I'm out of league here. Too much brain power on diyspal!
Karess • 2015-01-25 05:33:25
lol love the chubby baby pics :)I, too, worry about those tnhgis though....Brian is a soli...
Lydie • 2015-01-25 05:27:03
Hi Christy,Very sorry for the delay. If your husband still needs reiepsrntateon, or some ...
Edder • 2015-01-25 05:22:29
anulka406 / No cf3ż, Katsuka, jak tak patrzę na Twoje rysunki i mam w głowie zdiane...
Parvez • 2015-01-25 05:19:42
"Niech mi ktoś wytłumaczy, jakie stwarzam zagrożenie na drdzoe, nie zapinając pasf3w w...
Kiryu • 2015-01-25 05:09:04
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Konrad to główny bohater III części „Dziadów” Adama Mickiewicza i jedna z najważniejszych postaci w całej twórczości poety. W dramacie nie ma zbyt wielu informacji na temat biografii mężczyzny. Mickiewicz nie przedstawia tej postaci w linii rozwojowej: dzieciństwo, młodość, dojrzałość. Czytelnik poznaje go jako człowieka już ukształtowanego, który ma wyraźną wizję swojego narodowego posłannictwa.

Śmierć Gustawa – narodziny Konrada

Postać Konrada zostaje wprowadzona do akcji dramatu w momencie, gdy bohater przebywa w więzieniu, w Wilnie. Bardzo istotną informacją na temat głównego bohatera jest napis, który Konrad sporządza na ścianie swojej w celi: „Umarł Gustaw, narodził się Konrad”. Wynika z niej, że mamy do czynienia z mężczyzną, który bezpowrotnie zakończył określony etap swojego życia. Chodzi o pożegnanie postawy Gustawa z IV części „Dziadów”, osobowości niedojrzałej, widzącej sens egzystencji w miłości do kobiety.

Symboliczna śmierć Gustawa jest znakiem zmiany tożsamości. Znamienne, że bohater przybiera imię Konrad. Nawiązuje ono do Konrada Wallenroda, postaci z powieści poetyckiej Mickiewicza. Jeden i drugi dysponuje podwójną tożsamością i porzuca sprawy serca dla sprawy na

Polecamy również:

  • Konrad jako bohater romantyczny

    Konrad, główny bohater III części „Dziadów” jest z pewnością postacią romantyczną. Jego kreacja osobowa została ukształtowana z elementów charakterystycznych dla ideologii i estetyki epoki romantyzmu. Mamy więc tu zarówno indywidualizm, jak i wyższy cel działań. Mamy...

Przepisz kod:
wczytaj nowy
Bryson • 2015-01-23 07:17:58
Whoa, things just got a whole lot earise.