Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Konrad Wallenrod - charakterystyka bohaterów drugoplanowych

Ostatnio komentowane
elo
lolek • 2016-12-03 10:57:03
I tak nie zdacie cfele XD
Ruhaczmateg • 2016-12-01 17:33:21
wtf
nicnieumiem • 2016-12-01 12:36:50
trudne. z kartkówki mam 2
lolek 004 • 2016-12-01 12:35:11
Tekst jest nie do zrozumienia, merytorycznie niepoprawny. A szkoda.
Apster • 2016-12-01 09:23:32
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Konrad Wallenrod - charakterystyka bohaterów drugoplanowych

Bohater główny

Konrad Wallenrod (Walter Alf)

Tytułowy bohater utworu, mistrz zakonu krzyżackiego doprowadzający swych współbraci do zguby. Bohatera poznajemy w momencie uzyskania tytułu wielkiego mistrza. Konrad to młody mężczyzna, ale na jego twarzy widać oznaki ukrytego cierpienia. Wallenrod wsławił się walecznością w Hiszpanii, w Europie zwyciężał w turniejach rycerskich.

Zakonnicy cenią jego doświadczenie wojenne, skromność i pogardę dla zabaw świeckich (jedyne wady bohatera to skłonność do gniewu i – rzadko – do alkoholu). Wierzą, że nowy mistrz poprowadzi ich do zwycięstwa nad zbuntowanymi Litwinami. Plany Konrada są jednak zupełnie inne. Prawdziwą tożsamość rycerza zna mnich Halban i pustelnica, zamieszkująca wieżę nad jeziorem. Wallenrod to litewski mściciel. W dzieciństwie porwany i wychowany przez Krzyżaków. Po ucieczce z niewoli miał pojąć za żonę córkę litewskiego księcia Kiejstuta. Opuszcza Aldonę, by wykorzystać ostatnią szansę uratowania prześladowanego narodu.

Walter-Konrad to postać tragiczna, zmuszona przez okoliczności do wyboru pomiędzy dwoma przeciwstawnymi drogami życiowymi. Bohater nie może pozostać z rodziną, gdyż prędzej czy później wróg zagrozi jego bliskim.

Polecamy również:

  • Charakterystyka Konrada Wallenroda

    Adam Mickiewicz w powieści poetyckiej „Konrad Wallenrod” stworzył fascynującą kreację bohatera z krwi i kości, który kocha, walczy i spiskuje przeciw wrogom. Mroczna postać człowieka obciążonego pamięcią przeszłości i stającego się narzędziem historii musi budzić w odbiorcy żywe emocje i budzi.... Więcej »

Komentarze (0)
3 + 1 =