Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Honore Daumier Don Kichot i Sancho Pansa - opis, interpretacja i analiza obrazu

Ostatnio komentowane
Witam Dla mnie jednym z największych paradoksów współczesnego świata jest fakt,że p...
pawlo0 • 2017-08-16 17:57:59
WIEM,ŻE MISJE POKOJOWE ŚĄ BARDZO NIEBEZPIECZNE.Podziwiam ludzi,którzy są na misji,ż...
tereska1 • 2017-08-15 08:19:23
Dobre zestawienie. Polecam także ten artykuł http://edueduonline.pl/blog/e-mail-angielsk...
Sara • 2017-08-09 10:30:02
Umiem w matme wiem ile to jest pienc pluz czy
Kujon • 2017-08-08 17:08:22
ale ktoś trafił jak kulą w płot z Jarosławem Mądrym
b • 2017-08-11 12:35:03
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Honore Daumier Don Kichot i Sancho Pansa - opis, interpretacja i analiza obrazu

Honore Daumier, Don Kichot i Sancho Pansa
Don Kichot i Sancho Pansa (1870)

 

W 1605r. ukazała się książka Miguela Cervantesa zatytułowana „Don Kichot  z Manchy”. Główny bohater był błędnym rycerzem – postacią stworzoną na podstawie średniowiecznych romansów rycerskich, których sam był wiernym czytelnikiem. To właśnie pod ich wpływem mężczyzna ten wyruszył w świat, by bronić szlachetnych wartości. Honore Daumier – francuski malarz i karykaturzysta – wielokrotnie przedstawiał Don Kichota na swoich płótnach, dokonując reinterpretacji dzieła Cervantesa. Jednym z najbardziej znanych obrazów jest „Don Kichot i Sancho Pansa” – płótno powstałe w 1870r.
    

Opis   

Dzieło Daumiera uderza już przy pierwszym kontakcie. Nie trudno dostrzec, iż całe płótno jest jakby rozmyte, w dużej mierze pozbawione detali. Wiąże się to  z innowacyjną techniką, jaką zastosował artysta, polegającą na kładzeniu grubych warstw farby. Tytułowy bohater znajduje się gdzieś na pustkowiu, wśród pagórkowatego krajobrazu. Siedzi na wychudzonym koniu, trzymając w lewej ręce tarczę a w prawej wzniesioną do góry lancę. „Wierzchowiec” błędnego rycerza wygląda na stworzenie niezwykle zmęczone, wręcz chwiejące się na nogach. Jego kanciaste kształty podkreślają mało atletyczną budowę stworzenia.

Polecamy również:

  • Gustaw Courbet - biografia i obrazy

    Gustaw Courbet przyszedł na świat 10 czerwca 1819r. w Ornans. Pochodził z zamożnej, chociaż wielodzietnej rodziny, która utrzymywała się głównie dzięki dużym połaciom ziemi znajdującym się w jej posiadaniu. Wśród jego opiekunów dominowały nastroje antykrólewskie (dziadek Courbeta... Więcej »

  • Józef Chełmoński - biografia i obrazy

    Józef Chełmoński przyszedł na świat 7 listopada 1849r. w Boczkach (dzisiejsze województwo łódzkie). Wywodził się ze zubożałej szlachty, a jego ojciec - Józef Adam Chełmoński – był dzierżawcą majątku w Boczkach, natomiast matkę – Izabelę Łoskowską – uważano za kobietę... Więcej »

  • Jean-Francois Millet - biografia i obrazy

    Jean-Francois Millet przyszedł na świat 4 października 1814r. w Grouchy. Pochodził z wiejskiej rodziny, w której był najstarszym dzieckiem. Podstawy swej wiedzy zdobywał pod opieką dwóch księży z Grouchy. Dzięki nim poznał łacinę i literaturę. W wieku 19 lat zaczął praktyczną naukę malarstwa, w czym... Więcej »

  • Symbolizm - cechy, przedstawiciele, opis

    Symbolizm jako kierunek w sztukach plastycznych i literaturze zapoczątkowany został w II połowie XIX stulecia. U jego podstaw legło przeświadczenie, iż świat poznawany przez człowieka jest tylko pozorny, a w jego głębi (pod tym, co dostępne ludzkiemu poznaniu) kryją się prawdziwe wartości, których nie da się... Więcej »

  • Malarstwo historyczne - cechy, przedstawiciele, opis

    Malarstwo historyczne narodziło się już w starożytności (Egipt, Mezopotamia). Obrazy przedstawiające ważne wydarzenia z dziejów ludzkości tworzony były także w innych epokach, lecz szczególną popularność zyskały dopiero w klasycyzmie, kiedy zgodnie z teoriami akademickimi malarstwo uważane było za... Więcej »

Komentarze (0)
2 + 5 =