Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Transport lotniczy w Polsce - charakterystyka, wady i zalety - Geografia

Ostatnio komentowane
przydatne
Driskon • 2017-02-26 19:53:44
po co wy dzielicie artykuły na miliard stron? co to, jeden kB internetu kosztuje tyle co ...
Janusz • 2017-02-26 17:11:04
Dzięki
Bot • 2017-02-26 16:25:50
GEOMETRIA:-)
K • 2017-02-23 20:39:53
Popieram Profesora
Szymon • 2017-02-21 10:32:57
Właściciel:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Transport lotniczy w Polsce - charakterystyka, wady i zalety - Geografia

Transport lotniczy zdobył po 1989 roku duże znaczenie w Polsce w międzynarodowych przewozach pasażerskich.
Na trasach krajowych znaczenie transportu lotniczego jest mniejsze, chociaż też rośnie (w 2011 roku w ruchu regularnym rozkładowym z transportu lotniczego na liniach krajowych skorzystało ponad 1 mln pasażerów – 3 razy mniej niż w ruchu zagranicznym). Wynika to z tego, że odległości pomiędzy głównymi miastami Polski są nieduże, a sieć pasażerskich połączeń kolejowych dość dobrze rozwinięta. Czas podróży samolotem (oraz dotarcia na lotnisko) jest więc co prawda krótszy niż innymi środkami transport, ale niekoniecznie na tyle, by zrównoważyć wyższe ceny biletów lotniczych.

Pierwszy cywilny lot pasażerski miał w Polsce miejsce w 1919 r. na trasie z Poznania do Warszawy. W 1923 r. uruchomiono regularne linie lotnicze z Warszawy do Gdańska i Lwowa, a w 1929 r. powstało przedsiębiorstwo Polskie Linie Lotnicze LOT (narodowy przewoźnik lotniczy).

Główne porty lotnicze kraju to:
- Warszawa-Okęcie (w roku 2011 odprawiono tam ponad 9,2 mln pasażerów),
- Kraków-Balice (w roku 2011 odprawiono tam prawie 3 mln pasażerów),
- Katowice-Pyrzowice (w roku 2011 odprawiono tam ok. 2,5 mln pasażerów),

Autor: dr Krzysztof Jarzyna z Instytutu Geografii UJK w Kielcach

Polecamy również:

Komentarze (0)
2 + 2 =