Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Międzynarodowa wymiana towarów

Ostatnio komentowane
[b]Pozdro[/b]
muah • 2018-02-23 22:40:52
.... czm kuźwa mać kłamiecie nie ładnie tak... aha i jeszcze słyszałam że ty była...
bla bla bla sra • 2018-02-23 10:51:52
prprprprprprprprpprrprprprprprprprprprprprprrprprprrpprrprprprprprrrprrrprprprprr
prprprprpr • 2018-02-22 18:08:34
v Chcesz sie pobawic? ;)
Kutas • 2018-02-22 16:52:38
Ale to nudne gówno
Pudźdolf Szary • 2018-02-21 20:00:04
Właściciel:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Wg danych GUS wartość zarówno światowego importu, jak i importu wyniosła w 2010 roku ponad 15 bilionów dolarów amerykańskich. Była to wartość nieco niższa niż w 2008 roku przed początkiem kryzysu finansowego, ale ponad 2 razy większa niż w 2000 roku.

Największe potęgi w handlu międzynarodowym to (2010):
- Chińska Republika Ludowa – 10,5% wartości światowego eksportu i 9,3% wartości światowego importu,
- USA – 8,5% wartości światowego eksportu i 13,1% wartości światowego importu,
- Niemcy – 8,4% wartości światowego eksportu i 7,1% wartości światowego importu,
- Japonia – 5,1% wartości światowego eksportu i 4,6% wartości światowego importu,
- Francja – 3,4% wartości światowego eksportu i 4,0% wartości światowego importu,
- Niderlandy (Holandia) – 3,3% wartości światowego eksportu i 2,9% wartości światowego importu,
- Republika Korei (Korea Południowa) – 3,1% wartości światowego eksportu i 2,8% wartości światowego importu,
- Włochy – 3,0% wartości światowego eksportu i 3,2% wartości światowego importu,
- Wielka Brytania – 2,7% wartości światowego eksportu i 3,7% wartości światowego importu,
- Belgia – 2,7% wartości światowego eksportu i 2,6% wartości światowego importu.
Poza Chinami („fabryka

Autor: dr Krzysztof Jarzyna z Instytutu Geografii UJK w Kielcach

Polecamy również:

  • Międzynarodowa wymiana usług

    W globalizującej się gospodarce światowej coraz większe znaczenie odgrywa międzynarodowy handel usługami. Wiąże się to m.in. z istnieniem firm globalnych, mających swoje oddziały w państwach wielu regionów świata. Więcej »

Komentarze (0)
2 + 4 =