Fizyka współczesna

5453
ftr5 • 2017-01-24 16:18:28
adhkajs
lola • 2017-01-23 17:59:22
pozytywnym skutkiem takiej "rozpierduchy"oczywiście dla jej twórców to dziękczynne pos...
mamiona • 2017-01-19 23:31:18
ok ale za krutki
gabriellla • 2017-01-19 16:12:39
bardzo pomocne
xD • 2017-01-18 18:48:29

Fizyka współczesna

Obszarem zainteresowań fizyki współczesnej są wszystkie dziedziny, w których znajduje zastosowanie mechanika kwantowa. Zaliczyć do nich m.in. należy:

- fizykę atomową, która doprowadziła do poznania struktury atomu oraz procesów emisji i absorpcji promieniowania przez atomy. Umożliwiło to, na podstawie analizy widmowej, określenie rodzajów pierwiastków z jakich zbudowany jest Wszechświat.
- fizykę jądrową, która zajmuje się badaniem struktury i właściwości jąder atomowych. Rozwój tej dziedziny fizyki doprowadził do odkrycia zjawisk promieniotwórczości, oraz procesów rozszczepienia i syntezy jąder atomowych, co umożliwiło budowę reaktorów jądrowych.
- fizykę cząstek elementarnych, której zadaniem jest odkrywanie i badanie najmniejszych składników materii. Głównym celem fizyki cząstek elementarnych jest odtworzenie warunków wczesnych stadiów ewolucji Wszechświata i odpowiedź na pytanie: w jaki sposób on powstał?

Innymi obszarami, którymi zajmują się fizycy XXI wieku są:  fizyka ciała stałego, fizyka cieczy kwantowych, kwantowa teoria pola oraz oddziaływania wysokich energii.

We wszystkich wymienionych dziedzinach przejawia się obecnie największa aktywność badawcza fizyków.