Fizyka współczesna

ten nademną to pedał XD
mojstaryjestfanatykiemwedkarstwa • 2016-12-03 17:51:08
elo
lolek • 2016-12-03 10:57:03
I tak nie zdacie cfele XD
Ruhaczmateg • 2016-12-01 17:33:21

Fizyka współczesna

Obszarem zainteresowań fizyki współczesnej są wszystkie dziedziny, w których znajduje zastosowanie mechanika kwantowa. Zaliczyć do nich m.in. należy:

- fizykę atomową, która doprowadziła do poznania struktury atomu oraz procesów emisji i absorpcji promieniowania przez atomy. Umożliwiło to, na podstawie analizy widmowej, określenie rodzajów pierwiastków z jakich zbudowany jest Wszechświat.
- fizykę jądrową, która zajmuje się badaniem struktury i właściwości jąder atomowych. Rozwój tej dziedziny fizyki doprowadził do odkrycia zjawisk promieniotwórczości, oraz procesów rozszczepienia i syntezy jąder atomowych, co umożliwiło budowę reaktorów jądrowych.
- fizykę cząstek elementarnych, której zadaniem jest odkrywanie i badanie najmniejszych składników materii. Głównym celem fizyki cząstek elementarnych jest odtworzenie warunków wczesnych stadiów ewolucji Wszechświata i odpowiedź na pytanie: w jaki sposób on powstał?

Innymi obszarami, którymi zajmują się fizycy XXI wieku są:  fizyka ciała stałego, fizyka cieczy kwantowych, kwantowa teoria pola oraz oddziaływania wysokich energii.

We wszystkich wymienionych dziedzinach przejawia się obecnie największa aktywność badawcza fizyków.