Fizyka współczesna

ten tekst jest bardzo osobisty
stalker • 2018-01-16 19:50:27
www.wp.pl
as • 2018-01-15 17:25:25
Ty fajny
Fajnioszek • 2018-01-14 21:10:46
Śmierć Husa ukazuje prawdę o papiestwie, zresztą po dziś dzień te funkcje się nie z...
Małgorzata Konstańczak. • 2018-01-14 12:54:49
bardzo fajne i pomogło mi wypełnić zeszytb lektur
killer • 2018-01-14 12:44:13

Fizyka współczesna

Obszarem zainteresowań fizyki współczesnej są wszystkie dziedziny, w których znajduje zastosowanie mechanika kwantowa. Zaliczyć do nich m.in. należy:

- fizykę atomową, która doprowadziła do poznania struktury atomu oraz procesów emisji i absorpcji promieniowania przez atomy. Umożliwiło to, na podstawie analizy widmowej, określenie rodzajów pierwiastków z jakich zbudowany jest Wszechświat.
- fizykę jądrową, która zajmuje się badaniem struktury i właściwości jąder atomowych. Rozwój tej dziedziny fizyki doprowadził do odkrycia zjawisk promieniotwórczości, oraz procesów rozszczepienia i syntezy jąder atomowych, co umożliwiło budowę reaktorów jądrowych.
- fizykę cząstek elementarnych, której zadaniem jest odkrywanie i badanie najmniejszych składników materii. Głównym celem fizyki cząstek elementarnych jest odtworzenie warunków wczesnych stadiów ewolucji Wszechświata i odpowiedź na pytanie: w jaki sposób on powstał?

Innymi obszarami, którymi zajmują się fizycy XXI wieku są:  fizyka ciała stałego, fizyka cieczy kwantowych, kwantowa teoria pola oraz oddziaływania wysokich energii.

We wszystkich wymienionych dziedzinach przejawia się obecnie największa aktywność badawcza fizyków.