Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
ZAMKNIJ X

Cykle przemian termodynamicznych

Ostatnio komentowane
Witam Dla mnie jednym z największych paradoksów współczesnego świata jest fakt,że p...
pawlo0 • 2017-08-16 17:57:59
WIEM,ŻE MISJE POKOJOWE ŚĄ BARDZO NIEBEZPIECZNE.Podziwiam ludzi,którzy są na misji,ż...
tereska1 • 2017-08-15 08:19:23
Dobre zestawienie. Polecam także ten artykuł http://edueduonline.pl/blog/e-mail-angielsk...
Sara • 2017-08-09 10:30:02
Umiem w matme wiem ile to jest pienc pluz czy
Kujon • 2017-08-08 17:08:22
ale ktoś trafił jak kulą w płot z Jarosławem Mądrym
b • 2017-08-11 12:35:03
Autor:
Drukuj
Drukuj
Rozmiar
AAA

Cykle przemian termodynamicznych

Cykle przemian termodynamicznych są procesami odwracalnymi, w których układ w wyniku szeregu przemian termodynamicznych powraca  do stanu początkowego, opisanego przez takie wielkości jak: ciśnienie, objętość i temperatura. Procesy cykliczne charakteryzują się tym, że w wyniku jednego pełnego cyklu przemian nie zmienia się zarówno energia wewnętrzna układu, jak i jego entropia.

Rys. Cykle przemian termodynamicznych. a) cykl prawoskrętny, b) cykl lewoskrętny.

Maszyna termodynamiczna, która pracuje w cyklu prawoskrętnym nazywana jest silnikiem termodynamicznym – praca przez nią wykonana ma wartość większą od zera.
Maszyny pracujące w cyklach lewoskrętnych są chłodziarkami termodynamicznymi lub tzw. pompami cieplnymi, gdyż praca przez nie wykonana jest ujemna, co oznacza, że oddają one więcej ciepła niż pobierają od otoczenia.

Polecamy również:

  • Cykl Carnota

    Cykl Carnota jest modelem idealnego silnika termodynamicznego lub w przypadku cyklu lewoskrętnego idealnej pompy cieplnej. Gaz doskonały, zamknięty w cylindrze silnika podlega czterem przemianą, które zostały przedstawione poniżej w układzie współrzędnych p (ciśnienie) i V (objętość). Więcej »

  • Cykl Otta

    Cykl Otto jest cyklem zbliżonym do cyklu pracy czterosuwowego silnika spalinowego z zapłonem iskrowym. Silnik ten zbudowany jest z tłoka, który porusza się wewnątrz cylindra zawierającego dwa kanały: dolotowy i wylotowy, które są zamykane przez zawory. Więcej »

Komentarze (0)
5 + 3 =